Dupa preluare, Plafar angajeaza 150 de oameni

Autor: Ioana David 28.02.2008
Reteaua de magazine naturiste Plafar, detinuta de omul de afaceri Alain Bonte, care controleaza si lantul de farmacii Centrofarm, prin intermediul companiei Generalcom, va angaja 150 de oameni in acest an pe fondul extinderii retelei.
"In prezent avem 50 de oameni si probabil ca vom mai angaja inca 150 pana la sfarsitul anului", a spus Dorin Catana, directorul general al Centrofarm.
Cele 14 magazine Plafar, specializate in vanzarea produselor pe baza de plante (suplimenti nutritivi, ceaiuri, mancare biologica - ce nu necesita conditii speciale de pastrare), vor urma un plan de dezvoltare "cel putin la fel de agresiv ca si Centrofarm".
"Intentionam sa realizam o retea la nivel national si probabil ca vom deschide inca 25 de magazine in acest an", a adaugat Catana. Inv estitia intr-o singura unitate Plafar este estimata la 40-50.000 de euro, astfel ca in total fondurile necesare extinderii din acest an sunt de circa 1 mil. euro. La sfarsitul lui 2008, veniturile aduse de Plafar ar putea sari de 3 mil. euro.
Centrofarm a cumparat brandul Plafar pentru retail in vara anului trecut, iar extinderea urmeaza sa se faca separat de farmacii. Activitatea de productie a societati Plafar apartine in continuare statului.
"Plafar este un brand foarte cunoscut. Avand in vedere trendurile din tarile occidentale legate de produsele naturiste am considerat ca este o oportunitate sa dezvoltam un brand national de produse naturiste", a completat Catana.
In prezent concurenta Plafar este reprezentata de micile magazine naturiste independente, insa si alti jucatori ar putea intra odata deschisa aceasta nisa. In ceea ce priveste reteaua de farmacii Centrofarm, planul de extindere vizeaza atingerea pragului de 70 de unitati operationale la sfarsitul acestui an comparativ cu 37 in prezent. Investitia intr-o noua unitate Centrofarm se situeaza intre 0,1 si 0,2 mil. euro (pentru amenajare si utilare), astfel ca fondurile necesare extinderii din acest an sunt de cel putin 3 mil. euro si vor fi sustinute din resurse proprii. Dezvoltarea pe care compania o are programata pentru 2008 va dubla numarul de angajati pana la circa 800 de oameni. In 2007, reteaua si-a majorat cu 26% numarul personalului, in conditiile in care pe piata se resimte un puternic deficit de forta de munca.
Centrofarm este cel mai vechi brand romanesc de farmacii, fiind activ de 75 de ani pe piata de profil. Pentru 2008, compania si-a bugetat o cifra de afaceri in crestere cu 80% comparativ cu nivelul de 62,5 mil. lei (18,7 mil. euro) inregistrat in 2007. Anul trecut pierderile s-au mentinut la un nivel similar celui din 2006, de peste 2 mil. lei (0,6 mil. euro), in conditiile extinderii agresive. Concurentii Centrofarm sunt Sensiblu (parte a A&D Pharma), Catena, Help Net, City Pharma sau Dona.