Tarnava: Importul de textile va fi temperat de cresterea euro

Autor: Laurentiu Cotu 18.02.2008
Compania Tarnava din Sighisoara, producator autohton de confectii textile, estimeaza ca va realiza in acest an o cifra de afaceri de 4,5 mil. euro, in crestere cu 5% fata de anul 2007, cand firma a obtinut vanzari totale de aproximativ 4,3 mil. euro. "Estimarile facute pentru acest an in ceea ce priveste evolutia cifrei de afaceri Tarnava au la baza majorarea vanzarilor pentru export odata cu dezvoltarea a doua noi capacitati de productie, dar si diversificarea portofoliului de produse, prin realizarea de colectii proprii", a declarat pentru ZF Transilvania Cecilia Hancu, directorul general al companiei Tarnava. Ponderea exportului reprezinta aproximativ 85% din totalul cifrei de afaceri a companiei din Sighisoara, partenerii externi de afaceri ai firmei Tarnava fiind din Germania, Italia, Anglia, Belgia si Franta. Pot rivit reprezentantului companiei, si in acest an Tarnava va continua sa produca articole la comanda pentru clientii externi si sa fabrice produse in sistem semi-lohn pentru firmele vest-europene. Compania Tarnava a fost infiintata in anul 1949 si privatizata in 1995 cu capital integral romanesc, avand ca principal obiect de activitate producerea si comercializarea confectiilor textile. Actionarii companiei sunt aproximativ 1.600 de persoane din tara, numarul mediu de angajati ai firmei fiind 900 persoane. Principalii competitori Tarnava sunt S.C. Braincof S.A Braila, Bigotti Bucuresti si compania Confectia Barlad.