Retailul a crescut cu 17,8% anul trecut, sub ritmul din 2006
Autori:
Mihaela Popescu
,
Mihai Bobocea
13.02.2008
Desi la nivelul cifrelor macro retailul a incetinit pasul fata de 2006, marii retaileri au raportat ritmuri mai rapide de crestere a vanzarilor decat in 2006.
De exemplu, grupul Rewe (Selgros, Billa si Penny Market), al doilea mare jucator de pe piata de profil, dupa Metro, a inregistrat vanzari de circa 1,45 miliarde de euro in 2007, in crestere cu 38% fata de anul 2006. In perioada anterioara (2006 fata de 2005), Rewe a realizat o crestere de 33% pe piata locala.
Liderul pietei, Metro, nu a anuntat inca valoarea afacerilor inregistrate in Romania anul trecut, insa expansiunea agresiva a diviziei sale de hipermarketuri Real la nivel local s-ar putea reflecta intr-un ritm de crestere superior celui inregistrat anterior intrarii pe piata cu Real (in 2006). In 2006, Metro a raportat vanzari de 1,51 mld. euro, in crestere cu circa 21% fata de anul 2005. In 2006, magazinele Real au avut o contributie minora la vanzarile Metro, deoarece majoritatea acestora au fost deschise spre finele anului.
Piata romaneasca a adus anul trecut retailerului francez Carrefour cel mai mare ritm de crestere dintre toate tarile in care acesta opereaza, de 42,2% (comparativ cu 2006), pana la 866 mil. euro, cresterea fiind similara cu cea din 2006.