Romanii au cheltuit anul trecut 155 mil. euro pe ulei, dublu fata de 2006
Autor:
Mediafax
07.02.2008
In 2006, vanzarile de ulei au atins un total de 262,6 mil. lei (74,4 mil.euro).
Din punctul de vedere al volumului, piata a inregistrat o crestere de 82,1%, de la vanzari de 74,3 milioane litri in 2006, la 135,4 milioane de litri anul trecut.
Uleiul de floarea-soarelui a ramas in topul preferintelor, dar a consemnat o scadere din punct de vedere al cotei de piata in valoare, de la 81,2% in 2006, la 80,7% anul trecut.
Principalele marci, din punct de vedere valoric, au fost Bunica (Cargill), Ulvex (Agricover), Unisol, Raza Soarelui si Floriol, care au cumulat 36,8% din vanzarile de ulei de floarea-soarelui. Tot odata, uleiurile Ulvex, Bunica, Raza Soarelui, Unisol si Spornic au totalizat, ca si volum, 36% din piata.
O tendinta de scadere, a fost observata anul trecut in ceea ce priveste vanzarile de uleiuri ambalate in sticle de plastic, ponderea acestora coborand de la 85,3% in 2006 la 84,9%. In schimb, vanzarile de ulei in sticle au crescut cu 0,24 puncte procentuale, ajungand la o cota de 1,1% din piata, din punct de vedere al volumului.
Mai multe stiri pe www.mediafax.ro