IAB si PwC vor sa masoare valoarea pietei de publicitate online din Romania

Autor: Sabin Popescu 25.07.2008
Asociatia Interactive Advertising Bureau (IAB) si PricewaterhouseCoopers (PwC) Romania vor efectua un studiu de masurare a valorii pietei romanesti de publicitate online, ce ar putea releva nivelul total al investitiilor in acest sector. Reprezentantii IAB nu au dorit sa ofere detalii despre costurile necesare efectuarii unui astfel de studiu, dar au precizat ca agentia va suporta integral cheltuielile din cotizatiile platite de membri sai, care, in schimb, vor avea acces la raportul complet al studiul. Doar o parte din rezultate vor fi facute publice. Studiul va fi efectuat in urmatoarele trei luni si va lua in considerare datele aferente anului trecut, precum si cele din prima jumatate a lui 2008. Potrivit oficialilor IAB, ulterior vor exista doua studii anuale, primul analizand piata in S1, iar al doilea vizand intreg anul. Stu diile vor mai oferi informatii privind sezonalitatea pietei si distributia veniturilor din publicitate pe formatele existente si pe industriile care investesc in publicitate. PwC va colecta in mod confidential datele direct de la fiecare companie participanta si va folosi o metodologie de lucru dedicata, dezvoltata din 1996 impreuna cu IAB SUA si IAB Europa.