Sodexho: Companiile mici au mai putin timp si mai putini bani pentru motivarea angajatilor

Autor: Mirabela Tiron 28.07.2008
Compania Sodexho Pass Romania, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata tichetelor de masa, isi va concentra strategia pe servicii destinate microintreprinderilor (pana la 9 salariati) si intreprinderilor mici, companii in care tichetele valorice au rata de penetrare de patru ori mai redusa fata de multinationale.
"Rata de penetrare a serviciilor de vouchere (tichete de masa, cadou/incentivare, sociale si de cresa) in sectorul microintreprinderilor si al intreprinderilor mici se ridica la 20%, in timp ce in cazul companiilor mari de tip multinationale se inregistreaza cel mai mare grad de penetrare, de 80%", a spus Francois Podeur, director general al companiei Sodexho Pass Romania.
Cu toate acestea, piata tichetelor valorice inregistreaza cresteri de circa 10-15% in sectorul companiilor mici, nivel superior ratei de crestere a pietei in general.
"Companiile mici au mai putin timp si mai putini bani pentru motivarea personalului. Activitatile de stimulare si de retentie a angajatilor se practica mai mult in cadrul companiilor mari, care au tot interesul si toate resursele sa isi motiveze angajatii", a explicat Podeur.
Din totalul clientilor companii, aproximativ 20% sunt firmele mari care aduc si cele mai importante venituri emitentului de tichete valorice.
"Companiile mari contribuie si cu cea mai mare pondere in cifra de afaceri a companiei, respectiv cu 80%, in timp ce companiile mici si foarte mici aduc doar 20% din cifra de afaceri, desi procentul lor in totalul de clienti este majoritar", a spus directorul general al Sodexho.
Printre clientii atrasi anul acesta se numara Betty Ice, unul dintre cei mai mari producatori de inghetata de pe piata, producatoul de vinuri Vincon Vrancea, producatorul de lacuri si vopsele K?ber si Biblioteca Nationala a Romaniei.
Printre alti clienti din portofoliul companiei Sodexho Pass se numara Dacia-Renault, CEC, Danone, Michelin, BRD sau RATB.
"Concurenta este din ce in ce mai mare pe piata fortei de munca, iar avantajele sociale ar putea mari gradul de retentie in randul angajatilor", a spus Podeur.
El a mai adaugat ca dintre companiile care nu pot beneficia de avantaje sociale se numara organizatiile cu datorii la stat si anumite structuri publice. "Spitalele sunt de asemenea excluse", a spus el.
Volumul total de tichete emise de Sodexho va creste anul acesta cu aproximativ 27% fata de 2007. "Volumul total de emisie s-a ridicat anul trecut la 422 de milioane de euro (1,5 mld. lei), iar pentru anul acesta preconizam o valoare de 535 de milioane de euro (1,9 mld. lei) in conditiile in care a crescut portofoliul de clienti", a spus Francois Podeur.
Compania a inregistrat anul trecut un profit net de 12 mil. euro si estimeaza pentru anul acesta un rezultat net de 14 mil. euro.
Sodexho Pass are o retea de aproximativ 1,5 milioane de utilizatori de vouchere, 35.000 de compani clienti si 49.000 de puncte de vanzare. Compania este prezenta in Romania cu tichetele de masa Gusto Pass, tichetele cadou pentru cheltuieli sociale si tichetele cadou Smart Pass pentru cheltuieli de marketing si publicitate, tichetele de cresa pentru angajatii parinti si tichetele sociale destinate persoanelor aflate in dificultate. Compania detine pe piata tichetelor valorice o cota de piata de 42-43%, potrivit propriilor informatii. "Avem suficiente resurse pentru a ne dezvolta pe aceasta piata a tichetelor valorice", a declarat Francois Podeur. In cadrul companiei lucreaza 200 de angajati.
Piata tichetelor de masa, evaluata la 1,4 miliarde de euro, este controlata in momentul actual, in proportie de 95%, de trei mari jucatori, Accor Services, Sodexho, Cheque Dejeuner, restul pietei fiind divizat intre emitenti locali.