Britanicii de la RBS isi aduc brandul pe piata romaneasca
Autor:
Liviu Chiru
06.08.2008
Intr-un interviu acordat ZF la inceputul lunii iulie, Peter Weiss, country reprezentative al ABN Amro pentru Romania, a aratat ca banca va prelua numele RBS, fara sa ofere insa mai multe detalii.
La nivelul grupului britanic RBS, filialele ABN Amro din Romania si Rusia sunt considerate doua businessuri foarte mici, incadrate in zona de operatiuni Europa&Orientul Mijlociu.
Prin preluarea filialei de la Bucuresti, RBS detine 22 de unitati care deservesc circa 74.000 de clienti. Cresterea veniturilor pe 2007 s-a ridicat la 124%, fiind cea mai rapida de pe pietele care compun zona Europa&Orientul Mijlociu la RBS - Irlanda, Emiratele Arabe Unite, Romania, Rusia si Kazahstan, fara a include operatiunile de consumer finance.
Pe plan local, ABN Amro detine in mod traditional o pozitie puternica pe segmentul corporate, oferind produse sofisticate pentru marile companii. Din 2004 banca a intrat si pe segmentul de retail, insa a preferat sa se bazeze pe forta mobila de vanzari, fara sa dezvolte si o retea de unitati extinsa. De asemenea, ABN Amro a lansat in ultimii ani si o oferta pentru segmenul firmelor de dimensiuni medii si mici (IMM).