Adidas: Euro si JO aduc profituri mari

Autor: Vlad Anastasiu 06.08.2008
Adidas, cel de-al doilea mare producator de echipament sportiv din lume, a anuntat o crestere a profitului de 12% si si-a majorat estimarile privind marjele de profit pentru acest an, pe fondul cresterii vanzarilor datorate Euro 2008 si Olimpiadei, scrie Bloomberg.
In cel de-al doilea trimestru profitul Adidas a urcat de la 104 milioane de euro (161,1 milioane de dolari), valoare atinsa in aceeasi perioada a anului trecut, la 116 milioane de euro (180,2 milioane de dolari), respectiv 0,56 euro/actiune.
Conducerea companiei germane a anuntat ca in acest an, marjele brute de profit vor depasi cel mai probabil nivelul de 48%, fata de nivelul de 47,5% estimat pana in prezent. In prezent, Adidas inregistreaza o marja bruta de profit de 50,1%, cu 2,7% mai mult decat nivelul atins in aceeasi perioada a anului trecut. Cre sterea profitului se datoreaza si aprecierii de aproape 13 procente a monedei europene fata de dolar, ceea ce a dus la o reducere a costurilor pentru materiile prime. Adidas inregistreaza cele mai mari vanzari pe pietele din Asia si America Latina, pe masura ce economiile din regiune continua sa creasca cu un ritm rapid.
"Adidas este la ora actuala cea mai bine plasata pe piata companie din industria de imbracaminte, profitand din plin de strategia sa defensiva, de deprecierea dolarului si de vanzarile ridicate pe care le inregistreaza pe pietele emergente", a declarat Allegra Perry, analist in cadrul Lehman Brothers, care da un rating de "overweight" pentru titlurile companiei germane. De asemenea, Perry atrage atentia asupra competitiilor sportive din acest an, Campionatul European de Fotbal si Olimpiada de Vara de la Beijing, care vor contribui la cresterea profitului Adidas.
Titlurile Adidas au crescut cu 5,9%, dupa ce compania a anuntat rezultatele. Cu toate acestea, titlurile Adidas au scazut fata de nivelul de la inceputul anului cu 22%, aproape de trei ori mai mult decat titlurile companiei americane Nike, liderul mondial la productia de echipament sportiv.
Veniturile Adidas in cel de-al doilea trimestru au crescut cu 5% pana la 2,52 miliarde de euro (3,90 miliarde de dolari).