PayPoint creste de 2,5 ori acoperirea
Autor:
Sabin Popescu
13.08.2008
Reteaua PayPoint numara in prezent 1.000 de locatii, iar pana la sfarsitul anului fiscal curent (martie 2009), oficialii companiei au precizat ca vor sa ajunga la 2.500 de unitati. Acestia au adaugat ca unul dintre principalii factori care au motivat decizia de extindere a retelei locale este faptul ca 95% dintre romani prefera sa isi plateasca facturile in numerar.
"Am ales sa investim in Romania pentru ca studiul pietei pe care l-am realizat anul trecut a relevat compatibilitatea dintre serviciile noastre si nevoile consumatorilor", a declarat Dominic Taylor, CEO al PayPoint. Com pania a inregistrat venituri totale de 212,1 mil. lire (301,3 mil. euro) in anul fiscal incheiat in martie, iar valoarea veniturilor nete (obtinute dupa scaderea comisionului platit retailerilor) este de 70 mil. lire (99,4 mil. euro).
Pietele internationale pe care activeaza compania (Irlanda si Romania) au generat venituri nete de 3,35 mil. lire (4,75 mil. euro), de trei ori mai mari decat anul precedent. Oficialii companiei nu au dorit sa ofere o segmentare a veniturilor in functie de tara. Retailerii cu care colaboreaza compania sunt, de obicei, benzinarii, supermarketuri, magazine mixte si "locatii care se afla in apropierea consumatorilor finali". PayPoint realizeaza gratuit instalarea echipamentelor pentru realizarea platilor electronice, precum si brandingul.
In ceea ce priveste furnizorii de servicii, compania are semnate contracte cu Romtelecom, Zapp UPC si cu Distrigaz Sud, iar in prezent poarta discutii pentru incheierea unor parteneriate cu furnizorii de electricitate. Compania mai ofera servicii pentru reincarcarea cartelelor preplatite ale operatorilor mobili. Taylor a estimat piata locala la circa 600 de milioane de tranzactii.
Managementul subsidiarei locale este asigurat integral de romani. Incepand de luni, compania il are ca director general pe Mugur Dogariu, care a lucrat ultimii sapte ani la Nestle Romania.