Electronicele, in topul vanzarilor in hipermarketuri

Autor: Mihaela Popescu 20.08.2008
Electronicele si electrocasnicele reprezinta a doua mare categorie de produse in majoritatea retelelor de hipermarketuri, dupa valoarea vanzarilor, fiind devansate doar de alimente, care ocupa peste 60-70% din spatiul unui magazin de acest tip.
In ultimele doua luni, cele mai vandute categorii de produse in reteaua Carrefour au fost, dupa valoare, LCD-urile, plasmele si laptop-urile, potrivit datelor furnizate de companie.
Astfel, in cele 15 hipermarketuri ale retailerului francez au fost vandute de la inceputul verii si pana in prezent aproape 4.600 de LCD-uri, ceea ce reprezinta o medie zilnica de 60 de unitati.
Cel mai vandut LCD in Carrefour a adus retelei incasari de 2,3 mil. lei (1.100 de unitati) in perioada iunie-august a acestui an, arata datele comunicate de Andreea Mihai, directorul de marketing al Carrefour Romania.
Pe o piata estimata la 1,3 miliarde de euro, dominata de Altex, Domo si Flamingo, hipermarketurile continua sa reprezinte o alternativa la retailerii specializati. In reteaua Carrefour, de exemplu, vanzarile de plasme au crescut cu 170% in perioada iunie-august din acest an, comparativ cu media din 2007.
Insa in timp ce retailerii alimentari mizeaza pe pret, magazinele de electronice se concentreaza pe diversificarea ofertei.
"Electronicele si electrocasnicele sunt a doua categorie de produse in reteaua noastra, dupa valoarea vanzarilor, fiind depasite de alimente, cu incasari cu aproximativ 50% mai mari", spune Liviu Facaleata, managerul general al hipermarketurilor Pic.