Vanzarea unor active ar putea trece Romcarbon pe profit

Autor: Delia Oniga 29.08.2008
Romcarbon Buzau, unul dintre cei mai mari producatori de placi si profile din plastic, estimeaza pentru anul acesta o cifra de afaceri de 90,6 mil. lei (25,64 milioane de euro), la acelasi nivel cu anul precedent.
In 2007, cifra de afaceri a firmei s-a dublat, de la 45,6 milioane lei (12,90 mil. euro) la 90,5 milioane lei, dar compania a raportat pierderi de aproape un milion de lei (283.000 euro), fata de profitul de 4,8 milioane lei (1,35 mil. euro) din 2006.
"Pentru 2008, am estimat o cifra de afaceri de 90,6 mil. lei, in stagnare fata de anul trecut si un profit rezultat in urma consolidarii rezultatelor financiare cu celelalte companii la care Romcarbon are participatii de 11 mil. lei (3,11 mil. euro). Estimarea profitului pentru anul in curs s-a facut si ca urmare a rambursarii unei cote din totalul creditelor, cu fonduri atrase din vanzarea unor active care nu sunt legate direct de activitatea de productie", spune Ileana Banucu, general manager al companiei.
Principala piata de desfacere a produselor Romcarbon este cea locala, cu o pondere de 96-97% in cifra de afaceri pe anii 2004-2006 si de 85% pe 2007.
In prezent, in companie lucreaza 795 de angajati, rata de fluctuatie nedepasind 2% din numarul total de salariati si vizand mai ales personalul din zona specializata de intretinere si reparatii. Venitul mediu net in Romcarbon este de 1.010 lei (285 euro), in timp ce venitul mediu net in Buzau este de 1.085 lei (307 euro), potrivit datelor companiei. Pe de alta parte, salariul minim pe societate se regaseste in salariul minim pe economie, conform contractului general la nivel national, iar cel maxim depaseste media statistica salariala pe economie.
Pentru anul acesta compania are un plan de investitii de peste 53 mil. lei (15 mil. euro), suma alocata activitatilor de productie si investitiilor financiare.
"Din investitiile aprobate pentru acest an, o parte vor fi demarate cel mai probabil incepand cu anul 2009, avand in vedere orientarea societatii catre tehnologii performante, care necesita o activitate de cercetare si implementare de lunga durata", a mai explicat Banucu, adaugand ca bugetul pentru publicitate reprezinta 2% din cifra de afaceri a companiei.
Majoritatea grupelor de produse din portofoliul Romcarbon sunt destinate sectorului industrial, segmentul de retail fiind vizat intr-un procent destul de mic. O situatie speciala o au filtrele auto, vanzarea acestora realizandu-se printr-o retea de distributie, fiind vandute in mai multe magazine specializate pentru piese auto.
Principalii furnizori interni pentru materii prime cu care lucreaza Romcarbon sunt Arpechim Pitesti, Oltchim Ramnicu Valcea, Ispat Sidex Galati, Arteca Jilava si Gesirom.
Actionarii Romcarbon sunt Living Plasting Industry, care detine peste 32% din totalul actiunilor, Unitai International Corporation cu 20% si Eastern Eagle Fund LTD, care are 18% din actiuni.
Romcarbon detine participatii in cadrul a 15 firme, printre acestea numarandu-se Greenfiber International, companie din Buzau, dar si Green Tech din aceeasi localitate care are ca obiect de activitate recuperarea si reciclarea deseurilor din plastic. In primul semestru din acest an, grupul si-a majorat participatiile la Greenfiber si Green Tech, pana la 32%.