Caroli tinteste 10% din piata de pate pana in 2009

Autor: Diana Tudor Stoica 10.09.2008
Caroli Foods, unul dintre principalii producatori locali de preparate din carne, a intrat recent pe piata conservelor de pate, intentionand sa ajunga pana la finalul anului viitor la o cota de piata de aproximativ 10% pe acest segment.
"Gama de pateuri Tartini in ambalaj de plastic este produsa pentru Caroli in Cehia si importata pe plan local, singurul motiv pentru care am luat aceasta decizie fiind faptul ca in Romania nu exista acest tip de ambalaj. Ne gandim insa ca pe viitor sa incepem productia in Romania", a declarat Haluk Akdemir, directorul executiv al Caroli Foods.
Akdemir nu a dezvaluit cand va incepe productia noii game de pateuri pe plan local, dar a spus ca in prezent acest lucru nu este rentabil din punct de vedere al costurilor.
Compania era deja prezenta pe piata pateurilor cu sapte produse pana la lansarea acestei game, dar numai in ambalaj de membrana, sub brandurile Caroli si Primo. Noua gama de pateuri, Tartini, este disponibila in trei variante, Pate de pui, Pate de porc si Pate taranesc.
Produsele au fost lansate in urma cu mai putin de doua saptamani, beneficiind de o campanie de promovare la raft in cadrul retelelor internationale de magazine.
Piata locala a pateurilor este dominata in acest moment de companiile Scandia Sibiu, Orkla Foods (cu brandul Ardealul), Hame (care include din 2007 si brandul Antrefrig) si Glina (cu brandul Mandy).
Caroli Foods nu este insa primul producator de preparate din carne care a atacat piata locala a pateului de peste 50 de milioane de euro.
Atat CrisTim, cat si Aldis si Tabco-Campofrio comercializeaza pateuri in membrana si in cutie de metal, insa pateurile reprezinta pentru fiecare dintre ei una dintre cele mai mici game din portofoliu.
Grupul Caroli Foods, controlat de familia El Solh din Liban, este format din companiile Maestro, Caroli Prod 2000 (axata pe distributie), T.C Affaires (axata pe productie) si INDCARF (axata pe productia de mezeluri crude si depozitare).
Caroli Foods a inregistrat in primele sase luni ale acestui an o cifra de afaceri de 107 mil. lei (circa 30 mil. euro), in crestere cu 33% fata de aceeasi perioada a anului, pe fondul majorarii volumelor vandute cu aproximativ 30%. Pentru 2008, grupul vizeaza obtinerea unor afaceri de peste 63 de milioane de euro si un volum al vanzarilor de peste 23.000 de tone de produse procesate.