Meciurile CFR din Liga Campionilor aduc o jumatate de milion de euro in conturile hotelierilor clujeni

Autor: Tiberiu Hrihorciuc, ZF Transilvania 28.09.2008
Peste 4.000 de suporteri din strainatate sunt asteptati la meciurile pe care le are de disputat acasa echipa de fotbal CFR Cluj in cadrul Ligii Campionilor, hotelierii clujeni urmand sa-si majoreze castigurile in aceasta perioada.


 

In conditiile in care o noapte de cazare intr-un hotel clujean de trei pana la cinci stele costa intre 70 si 120 de euro, la o medie de 100 de euro pe camera, incasarile hotelierilor clujeni pot ajunge pana la 400.000 - 500.000 de euro pentru cele trei partide pe care CFR le va disputa pe teren propriu in Liga Campionilor. Potrivit estimarilor ZF, suma reprezinta peste 5% din incasarile totale de pe piata hoteliera din Cluj.
Majoritatea operatorilor hotelieri afirma ca locurile de cazare sunt ocupate in totalitate, dar ca numarul de camere inchiriate este mai putin important decat notorietatea castigata. Oficialii hotelului de 4 stele City Plaza au anuntat ca gradul de ocupare al hotelului va trece in aceasta perioada peste 90%.
"Cererile venite pentru aceasta perioada vizeaza atat echipele de fotbal angrenate in competitie, cat si jurnalistii straini, sponsori ai echipelor si reprezentanti ai UEFA. Gradul de ocupare a hotelului va fi de aproximativ 90% in conditiile de fata, dar numarul turistilor nu este definitiv", a declarat pentru ZF Transilvania Cosmin Sindean, managerul hotelului City Plaza.
El sustine ca, pe termen lung, imaginea Clujului se va imbunatati in urma venirii la Cluj a suporterilor unor mari echipe de fotbal.
"Principalul factor pozitiv la nivel de comunitate va fi aportul de notorietate adus orasului Cluj in calitate de gazda a acestor evenimente. Sigur ca un alt factor important este cel financiar, o gama larga de servicii destinate echipelor, suporterilor si turistilor atrasi de aceste competitii vor genera incasari consistente pentru antreprenorii locali", a mai spus Sindean.
La randul lor, oficialii hotelului Onix, care detine camere de 2, 3 si 4 stele, au anuntat ca se afla la capacitate maxima in aceasta perioada.
"Am primit numeroase cereri de cazare prin intermediul agentiilor de turism din partea suporterilor echipelor care vin pentru a viziona meciurile din Liga Campionilor si capacitatea noastra de 172 de locuri este ocupata in aceasta perioada", a declarat Mircea Jorj, directorul hotelului Onix.
Reprezentantii Onix au afirmat ca toamna de obicei este o perioada de varf pentru hotelieri, datorita numarului mare de conferinte si simpozioane organizate la Cluj si acest lucru este posibil sa creasca preturile pe piata hoteliera.
"In aceasta perioada oricum aveam un grad de ocupare destul de mare datorita numarului de conferinte, simpozioane si traininguri, iar venirea suporterilor echipelor adverse CFR va duce la o ocupare totala a hotelului in aceasta perioada. Piata hoteliera din Cluj are de castigat in urma acestui eveniment si este posibil chiar sa se creasca preturile pentru cazari in aceasta perioada pentru a face fata cererii mari", considera Jorj.
Conducerea hotelului de doua stele Napoca, din centrul Clujului, declara ca in zilele meciurilor va fi o concurenta acerba pe piata hoteliera.
"Unii manageri de hoteluri s-ar putea sa ridice preturile la cazare in perioada meciurilor de Liga Campionilor datorita faptului ca o sa fie foarte multi oameni care vor veni in Cluj-Napoca in acea perioada. Hotelul Napoca a primit cereri insumand 500 de nopti de cazare, iar majoritatea strainilor provin din Italia", a declarat Roxana Ghiran, reprezentantul hotelului Napoca.
Si managerii cluburilor din Cluj-Napoca se asteapta la incasari in crestere in serile meciurilor. Conducerea clubului "After Eight" a anuntat ca intentioneaza sa organizeze seri speciale tematice pentru zilele in care vor fi meciurile.
"Ne gandim ca suporterii echipelor adverse ar putea veni si inainte si dupa meci in clubul nostru si intentionam sa organizam seri tematice", a declarat Gyuri Csaba, patronul clubului.
Conducerea clubului a anuntat ca influenta pe care o vor avea venirea suporterilor echipelor adverse CFR-ului este benefica pentru Cluj. "Daca nu o sa fie locuri de cazare destule o sa fie o reala problema pentru ca va crea o imagine negativa despre Cluj, insa trebuie sa se creeze in jurul Clujului o atmosfera pozitiva pentru a creste turismul in zona", a mai sustinut Csaba.
Managerul clubului Obsession, Bogdan Gheorghiu, spune ca suporterii echipei Chelsea Londra, care vor veni pe 1 octombrie la Cluj, vor avea cea mai mare influenta asupra localurilor din Cluj.
"Ar putea veni aproximativ 2.500 - 3.000 de suporteri englezi, care sunt cunoscuti drept mari consumatori de bere si care in toate deplasarile pe care le efectueaza sunt clienti buni pentru localurile respective", a afirmat Gheorghiu.
Reprezentantii clubului Obsession spun ca sunt pregatiti sa ii primeasca pe suporterii echipelor adverse CFR-ului. "Toate cluburile din Cluj-Napoca sunt pregatite pentru a-i primi pe suporterii echipelor adverse, insa agentiile de turism trebuie sa aiba grija cum se vor ocupa de turisti si e momentul sa facem o impresie buna in lume", a mai sustinut Gheorghiu.
La randul lor, agentiile de turism sunt asaltate de cereri, iar reprezentantii J'Info Tours au anuntat ca au primit solicitari pentru a furniza servicii de turism pentru toate locatiile in care CFR Cluj va juca.
"Evenimentele fotbalistice sunt un motiv pentru ca fanii competitiilor sa mearga sa vizioneze meciuri si in acelasi timp sa viziteze orasele respective. Am primit cereri din partea oamenilor care doresc sa vada echipa CFR in Liga Campionilor in toate locatiile in care joaca in deplasare", a anuntat Cristina Irimia, directorul de marketing al agentiei.
Oficialii J'Info Tours sustin ca pe termen lung Clujul va deveni mai cunoscut in urma meciurilor jucate in Champions League.
"Cu cat CFR va juca mai multe meciuri in Liga Campionilor cu atat imaginea clubului va creste si mai multi oameni din intreaga lume vor auzi de Cluj si vor dori sa viziteze acest oras.
Evenimentele importante precum meciurile din Liga Campionilor sau Festivalul international de film influenteaza notorietatea Clujului si tot timpul vor veni turisti in aceste perioade", a mai spus Irimia.
 
Peste 60.000 de bilete
 
Reprezentantii echipei CFR Cluj au anuntat ca biletele pentru meciurile de acasa se vand in pachete de cate 3 bilete pentru meciurile cu Chelseea Londra, FC Girondins de Bordeaux si AS Roma. "Am pus in vanzare 21.000 de pachete dintre care s-au dat deocamdata 10.000, iar 1.375 de bilete vor fi puse la dispozitie suporterilor echipelor adverse pentru fiecare dintre cele trei meciuri pe care le vom juca pe teren propriu", a declarat pentru ZF Transilvania Tudor Pop, ofiterul de presa al echipei CFR Cluj. Pretul pachetelor variaza intre 200 si 1.500 de lei si depind in functie de locul dorit: peluza 1 - 200 lei, peluza 2 - 350 lei, tribuna 2 - intre 500 si 900 de lei si tribuna 1- intre 500 si 1.500 lei. Oficialii echipei clujene au anuntat ca peste 4.000 de suporteri straini vor veni la Cluj. "In urma victoriei pe care CFR a avut-o cu AS Roma, Clujul a devenit un oras mai cunoscut si va deveni mai cunoscut dupa meciurile pe care le vom disputa acasa si vom fi vizitati de peste 4.000 de oameni din intreaga Europa", a mai spus Pop. Reprezentantii echipei CFR Cluj au anuntat ca cel mai mediatizat meci va fi cel cu Chelsea Londra. "Desi toate meciurile din Liga Campionilor sunt importante si vor influenta venirea a cat mai multor oameni in Cluj-Napoca, cel mai mediatizat va fi cel cu Chelsea in care cei mai multi oameni vor avea prilejul de a vedea Clujul", crede Pop.
 
Buget de 25 mil. euro
 
Arpad Paszkany, finantatorul CFR Cluj din iarna lui 2002, sustine ca a investit in club peste 50 mil. euro. "Banii bagati in CFR sunt fonduri personale, private sau din firme in care sunt actionar. Cred ca au intrat in club aproximativ 50-55 de milioane de euro. De la salarii, contracte, achizitii la cheltuieli cu echipa. Pentru mine fotbalul nu este o afacere, este o placere. Nu cred ca va fi un business profitabil. Eu m-as multumi ca peste trei sau patru ani echipa sa ajunga sa se autofinanteze, in principal din bani veniti constant din Liga Campionilor. Apoi, banii de aici trebuie reinvestiti, pentru ca, daca ii pui in buzunarul propriu, nu mai faci performanta. Eu vreau ca CFR sa se obisnuiasca cu prezenta in Liga in asa fel incat sa-si permita sa vanda unul sau doi jucatori, iar apoi sa cumpere cinci sau sase", a declarat recent finantatorul CFR pentru ProSport. In acest sezon, bugetul formatiei din Gruia a fost de 25 de milioane de euro, jumatate din acesti bani mergand la lucrarile de la stadion.