New Yorker: Mergem in proportie de 90% spre malluri

Autor: Cristina Stoian 30.09.2008

New Yorker, unul dintre cei mai mari retaileri germani de imbracaminte, va deschide anul acesta inca doua magazine in tara, urmand ca din 2009 sa patrunda si in Bucuresti, retailerul concentrandu-se in prezent pe deschiderea de magazine in provincie.

"In 2008 vom mai deschide un magazin in Oradea si unul intr-un oras din zona de est a tarii, urmand ca de anul viitor sa incepem sa ne extindem si in Capitala cu cel putin doua magazine", a declarat pentru ZF Mihai Sindrilaru, cel care conduce operatiunile New Yorker Romania.
In prezent, compania a deschis la nivel local patru unitati, in Cluj, Sibiu, Targu-Mures si Bacau, ultimul magazin, care se intinde pe o suprafata de 930 de metri patrati, fiind lansat la sfarsitul saptamanii trecute.
"Magazinul are aproximativ 20.000 de articole adresate atat targetului masculin, cat si feminin. Majoritatea produselor sunt articole sport si casual, dar comercializam si lenjerie intima in proportie de 20% si accesorii, care inseamna 10% din sortimente", a mai spus Sindrilaru.
New Yorker a ales pana acum spatiile comerciale din malluri pentru expunerea produselor, dar nu refuza nici posibilele oferte pentru magazine stand-alone. Mai mult de atat, este unul din retailerii care au ocolit Capitala in momentul in care au hotarat sa intre pe piata de imbracaminte autohtona.
"Intr-un oras de peste 100.000 de locuitori este clar ca totul se focuseaza in jurul unui centru comercial. In multe orase, piata are nevoie de asa ceva, iar noi mergem in proportie de 90% spre malluri, profitand de faptul ca toata activitatea de cumparare se concentreaza acolo", este de parere directorul diviziei locale a New Yorker.
In alte tari, majoritatea magazinelor deschise sub brandul german sunt amplasate stradal, dar reprezentantul roman spune ca acolo centrele comerciale nu mai reprezinta o atractie atat de mare, tendinta care s-ar putea regasi si in Romania in urmatorii cinci ani.
La sfarsitul anului trecut, cand New Yorker a hotarat sa atace piata de fashion locala, reprezentantii companiei anuntau ca fiecare magazin va avea intre 20 si 60 de angajati, in functie de marimea spatiului. La nivel international peste 11.000 de persoane lucreaza pentru magazinele companiei germane.
Lansat in 1971 in Germania, lantul New Yorker a ajuns la aproximativ 590 de unitati in peste 23 de tari, iar pana la sfarsitul programului de dezvoltare vizeaza atingerea pragului de 700 de magazine in toata Europa.
In ultimii doi ani, Romania a fost tinta de extindere a mai multor retaileri internationali de imbracaminte si incaltaminte, printre care Hervis Sport, companie de origine austriaca de articole sportive, membra a grupului SPAR, compania germana de imbracaminte Takko sau cel mai mare retailer de incaltaminte din Europa, Deichmann, prezent deja pe piata locala cu cinci unitati si care vizeaza deschiderea altor sase magazine in marile orase din Romania.
Anul acesta, piata de fashion este estimata la doua miliarde de euro, cei mai mari jucatori fiind Steilmann, Solmar sau Inditex.