Candidatii la alegerile parlamentare vor plati ca sa apara la televizor

Autor: Doina Anghel 30.09.2008

Candidatii la alegerile parlamentare vor negocia cu televiziunile si radiourile tarifele pe emisiune si pe unitatea de timp privind accesul acestora in emisiunile de promovare electorala, preturile urmand sa fie facute publice, potrivit unei Decizii a Consiliului National al Audiovizualului (CNA). Decizia Consiliului prevede ca, pentru prima data, campania electorala in audiovizual se va desfasura "pe bani", iar candidatii vor plati pentru a participa la emisiunile de promovare electorala. Pe de alta parte, reflectarea campaniei electorale la posturile publice de radio si televiziune va fi gratuita, potrivit deciziei CNA. Va exista un "tarif unic pentru toti candidatii, pe unitate de timp si emisiune". Potrivit Deciziei, emisiunile de promovare electorala sunt acele emisiuni in care candidatii si reprezentantii competitorilor electorali isi promoveaza propria candidatura, programele politice si activitatile de campanie electorala. In situatia transmiterii in direct a unor activitati de campanie, acestea se vor incadra in timpii de antena acordati fiecarui competitor electoral. Parlamentarii PNL, UDMR si PRM au criticat decizia CNA, aratand ca creeaza inegalitati de sansa candidatilor, pentru ca ii favorizeaza pe acei competitori care au multi bani.