Dacia intrerupe productia inca doua zile

Autor: Alexandru Anghel 03.11.2008

Producatorul Automobile Dacia va intrerupe productia uzinei de la Mioveni pentru inca doua zile (20 - 21 noiembrie), dupa ce la finalul lunii trecute a anuntat ca va sista productia timp de patru zile ( 30 - 31 octombrie si 13- 14 noiembrie).

Potrivit reprezentantilor Dacia, intreruperea productiei este cauzata de scaderea cererii de automobile la nivel mondial si de estimarile viitoare cu privire la evolutia sectorului. Anuntul producatorului vine la o saptamana dupa ce directorul general al companiei, Francois Fourmont, a declarat ca activitatea uzinei ar putea fi oprita iar, in functie de evolutia pietei auto. Totodata, el a declarat ca Dacia nu trece printr-o perioada de criza pentru ca modelul Logan este pozitionat intr-o piata care beneficiaza de criza financiara mondiala prin faptul ca reorienteaza spre segmentul low-cost un numar mare de consumatori care nu isi mai permit acum achizitia unui model situat intr-un segment de pret mai ridicat.
Oprirea activitatii uzinei pentru sase zile reprezinta o reducere a productiei cu 6.300 de unitati, in conditiile in care productia zilnica este acum de 1.050 de automobile. Valoarea celor 6.300 de unitati Logan, considerand un pret mediu unitar de 8.500 de euro, se ridica la 53,5 milioane de euro.
Reprezentantii Dacia au declarat ca pe perioada opririi productiei angajatii uzinei vor fi remunerati cu 85% din salariul brut. "Salariatii care vor ramane la domiciliu ca urmare a intreruperii activitatii vor fi remunerati cu 85% din salariul total brut, conform Contractului Colectiv de Munca Dacia 2008. Totodata, ei vor beneficia de tichetele de restaurant aferente zilelor de intrerupere a activitatii, tichete pe care le-au primit in avans", se arata intr-un comunicat Dacia.
In perioada 20-21 noiembrie celelalte uzine de pe platforma industriala de la Mioveni, uzina de fabricatie a pieselor de schimb, Uzina Mecanica, Uzina de cutii de viteze, departamentele Expeditii vehicule si Finisari, precum si Centrul CKD isi vor continua activitatea, cea mai mare parte din productia lor fiind destinata celorlalte fabrici Renault ce asambleaza modelul Logan.
Decizia Dacia intervine in momentul in care, potrivit Comitetului Constructorilor Francezi de Automobile, inmatricularile marcii pe piata franceza, cea mai mare piata de export pentru Logan, au urcat cu 42% la peste 42.000 de unitati, in primele 10 luni ale anului.
Totodata, potrivit cifrelor furnizate, Dacia a produs in primele 10 luni ale anului 224.000 de automobile, cu 28% mai mult decat in aceeasi perioada din 2007.