HiFiarena: plasme de 60.000 de euro, telecomenzi submarin si difuzoare din sticla

Autor: Sabin Popescu 16.11.2008

Cei 160 de expozanti au prezentat produse in valoare de aproximativ 1,2 milioane de euro, cel mai scump "gadget" fiind un televizor cu plasma de 2,6 metri care costa circa 60.000 de euro.



Valoarea produselor expuse in cadrul HiFiarena, unul dintre cele mai importante evenimente dedicate solutiilor audio-video pentru home entertainment din Romania, ramane neschimbata fata de editia de anul trecut a expozitiei, care a atras 2.600 de vizitatori. Organizatorii evenimentului, compania Expotek, se asteapta ca 3.000 de romani sa viziteze targul anul acesta.

Insa, cu o zi inainte de inchiderea evenimentului, expozantii aveau pareri impartite asupra impactului pe care targul l-a avut asupra propriilor vanzari. Unul dintre acestia a precizat ca a observat un numar mult mai mare de vizitatori comparativ cu editia anterioara, precum si un public mai educat, care stie ce cauta si ce sa intrebe.
Alt expozant mentiona ca interesul consumatorilor s-a pastrat, numarul acestora nefiind semnificativ mai mare - "Am vazut insa foarte multi tineri, pe langa publicul 'traditional' al acestui gen de expozitie, care are o varsta mai inaintata".
Expotek, care organizeaza si CERF, cel mai mare targ IT din Romania, nu a finalizat un bilant al numarului total de vizitatori. Adriana Negulescu, directorul de vanzari al companiei, este increzatoare insa ca se va atinge obiectivul propus.
Panasonic Romania, producatorul televizorului cu plasma de 60.000 de euro, a vandut doua unitati chiar inaintea debutului HiFiarena, unul dintre produse fiind achizitionat de catre Aeroportul Henri Coanda, potrivit reprezentantilor Asesoft Smart, distribuitor de produse Panasonic. Asesoft Smart este divizia audio-video a grupului Asesoft, controlat de omul de afaceri Sebastian Ghita. Oficialii Panasonic Romania au mai spus ca au comercializat pe parcusul anului trecut sapte astfel de televizoare.
Un alt produs adus de Asesoft este mini-proiectorul Optoma Pico, ce poate reda imagini direct de pe un telefon mobil, PDA, camera foto digitala, iPod sau iPhone. Avand dimensiunea unei palme, produsul poate afisa o imagine de pana la 60 de inchi (1,52 metri) si costa aproximativ 300 de euro. "Aproape am vandut complet ce urmeaza sa importam in perioada imediat urmatoare", a declarat Cornelia Arghiropol, distribution manager al Asesoft Smart.
Compania ofera si solutii de videoconferinta, specializandu-se in special pe inchirierea de echipamente. Asesoft Smart concureaza pe acest segment cu Avitech, care a anuntat ca intentioneaza sa atace foarte agresiv segmentul de teleprezenta - un ansamblu de videoconferinta mai scump, alcatuit din unul sau mai multe LCD-uri HD, care necesita iluminare si sonorizare speciala, astfel incat sa dea participantilor senzatia ca stau fata in fata cu interlocutorii.
Avitech isi propune o cifra de afaceri de 20 mil. euro anul acesta. "Obiectivul este atins si ne asteptam sa ne mentinem pe aceeasi linie si anul viitor. Nu vom avea acelasi ritm de crestere, avand in vedere situatia economica internationala", a declarat Agatha-Kundri Gidea, sales account manager al firmei.
Potrivit propriilor estimari, Avitech are o cota de peste 50% din piata locala de sisteme pentru videoconferinta, fiind urmata de Asesoft Smart.
Compania daneza Bang & Olufsen a lansat in premiera internationala playerul digital Beo Sound 5. Avand un sistem de control circular, dispozitivul nu mai are unitate optica pentru CD/DVD, ci un hard disc de 500 GB. Sistemul, care se mai poate conecta la internet pentru a accesa posturile de radio online, are un pret recomandat de 5.000 de euro.
Compania a prezentat si un televizor cu plasma de 50 de inchi (127 cm), care, potrivit oficialilor Bang & Olufsen, nu imbatraneste niciodata. O data la 100 de ore, o camera masoara lumina din incapare si ajusteaza culorile si contrastul televizorului corespunzator. Calitatea imaginii scade astfel cu sub 1% dupa 30.000 de ore de functionare.
Bogdan Vasile, shop manager in cadrul Bang & Olufsen, a precizat ca firma daneza intentioneaza sa deschida inca trei magazine in Romania pana in vara anului viitor. Compania are un magazin in hotelul Marriott din Bucuresti si intentioneaza sa mai deschida o unitate pe Calea Victoriei, precum si in orasele Cluj si Constanta.
Valoarea totala a investitiilor intr-un magazin, inclusiv produsele expuse, se poate ridica la 500.000 de euro. Bang & Olufsen are venituri anuale de peste 1,5 mil. euro in Romania, potrivit lui Vasile.
"Pe parcusul ultimilor ani am inregistrat rate de cresteri anuale de aproape 100%, ceea ce este mult peste asteptarile noastre. Anul viitor ne asteptam ca, odata cu impactul crizei financiare, sa crestem cu 30-40%, ceea ce reprezinta rata normala inregistrata in majoritatea tarilor din Europa", a spus el.
Gigantul japonez Sony si-a reactualizat majoritatea modelelor de televizoare LCD din gama Bravia, prezentand un model cu rata de refresh de 200 Hz (care costa aproximativ 2.150 de euro pentru diagonala de 46 de inchi / 117 cm), un televizor care se conecteaza wireless la un dispozitiv gen media center, capabil sa preia semnal de la orice sursa analogica sau digitala, precum si XEL-1, primul televizor OLED al companiei, prezentat pentru prima data in cadrul CERF 2008. Produsul, care are diagonala de 11 inchi (28 cm) va fi comercializat in Romania incepand cu anul viitor.
Sony a adus si Rolly - un player audio de dimensiunile unei palme, care se roteste si danseaza pe ritmul muzicii. Dispozitivul deja se vinde in Romania pentru 350 de euro.
Compania Romaudiovideo a prezentat un televizor LCD produs de compania britanica Aqua Vision. Acesta este special conceput pentru a fi montat in piscine sau bai. Ecranul este rezistent la apa si este incalzit pentru a preveni aburirea. Produsul este insotit de o telecomanda speciala ce poate fi scufundata complet in apa. Modelul cu diagonala de 17 inchi (43 cm) costa 1.800 de euro.
Mai multi producatori au mizat pe designul produsului. Tot Romaudiovideo a adus difuzoarele de sticla Waterfall Audio, care utilizeaza tehnologia acoustic damping tube pentru a elimina distorsiunile.