Argo va lua peste 10 mil. euro pe an din inchirierea celui mai mare parc de retail din provincie - Shopping City Sibiu

Autor: Cristi Moga 19.11.2008

Fondul de investitii britanic Argo Real Estate Opportunities Fund, care a cumparat in 2006 pentru 83 de milioane de euro parcul de retail dezvoltat de BelRom la Sibiu, a deschis astazi cea de-a doua etapa a proiectului, care devine astfel cel mai mare centru comercial din afara Capitalei, cu o suprafata inchiriabila de 85.000 de metri patrati.

Printre noii chiriasi ai spatiilor cu o suprafata de 32.000 de metri patrati construite recent se numara Carrefour, in fata caruia este amenajata o galerie comerciala cu 20 de magazine, Flanco, Proges sau KFC, iar din patru decembrie aici va fi inaugurat si un magazin Mobexpert. Acesti chiriasi completeaza o lista deja numeroasa de retaileri, printre care Real, Media Galaxy si Mobilia.
"Veniturile anuale vor creste de la 6,7 mil. euro la peste 10 mil. euro, in timp ce traficul zilnic va creste de la 30.000 la 40.000 de oameni", a declarat pentru ZF Magnus Lofgren, managing director al fondului britanic.
Argo a plusat in extindere circa 35 de milioane de euro, astfel ca valoarea totala a investitiei in proiectul de la Sibiu s-a ridicat la aproape 120 mil. euro. In aceste conditii, randamentul investitiei pentru proprietari este de circa 8,3% in euro pe an.
Proiectul este inchiriat in proportie de 98%, potrivit reprezentantilor fondului britanic, care mai detine in Romania si centrul comercial Shopping City Suceava, inaugurat in vara acestui an. "Randamentul proiectului din Suceava este mai bun decat in Sibiu, tinand cont ca acolo am investit circa 65 de milioane de euro si avem venituri anuale de 6,2 milioane de euro. Suceava este un oras puternic, in care noi si Iulius Mall am reusit sa atragem aproape toti retailerii importanti din Romania."
Principalii chiriasi ai Shopping City Suceava sunt Carrefour, BauMax, Media Galaxy si Mobexpert, in timp ce principalii retaileri din Iulius Mall Suceava sunt Auchan, Bricostore, Domo si Altex.
In conditiile in care randamentele investitionale la vanzare au crescut puternic in acest an, britanicii de la Argo exclud vanzarea vreunui proiect din portofoliu si urmaresc noi oportunitati pe piata de retail.
"Am fi dispusi sa intram in discutii pentru vanzare la un randament de 7%, in euro pe an, dar nu sunt acum cumparatori in piata dispusi sa negocieze in acesti termeni. Ne uitam in continuare catre oportunitati pe piata locala, pentru posibile achizitii atat de terenuri, al caror pret va scadea, proiecte incepute, cat si de proprietati finalizate, din care investitorii vor sa iasa", explica Lofgren.
Valoarea bursiera a companiei a scazut in ultimul an cu 45%, la ceva mai mult de 50 de milioane de euro, insa sub nivelul la care au fost afectati majoritatea jucatorilor de pe piata imobiliara listati la Londra.
"Inca avem acces la finantare, tinand cont ca investitorii nostri sunt multumiti deoarece am livrat ce aveam de livrat si la valori mai bune decat anticipam", spune Lofgren.
Pana sa demareze un nou proiect, pentru anul viitor Argo va incepe in lunile februarie-martie cea de-a treia etapa a proiectului de la Sibiu, care va consta in extinderea mallului cu circa 5.000 de metri patrati.
"Vom reconfigura mallul pentru a-l transforma intr-o destinatie mai puternica de imbracaminte, in urma unei investitii de 10 milioane de euro. Numarul magazinelor din mall va depasi apoi 120 de unitati."