Vanzarea cafenelelor Turabo a fost oprita, iar proprietarul incearca sa se extinda cu resurse proprii

Autor: Cristina Stoian 02.12.2008

Tudor Niculescu, proprietarul celui mai mare lant de cafenele de pe piata locala, a renuntat sa mai vanda businessul, desi negocierile cu un jucator strategic se aflau in faza finala in noiembrie, cauza fiind schimbarea ofertei cumparatorului ca urmare a crizei financiare.

"La sfarsitul lunii noiembrie eram sigur ca voi vinde lantul de cafenele pentru ca discutiile vizau preluarea companiei in proportie de 100%, iar oferta financiara era foarte buna. Probabil ca din cauza crizei, cumparatorul si-a modificat viziunea si a ofertat preluarea a 30%-40% din retea, cu posibilitate de cumparare a celorlalte parti dupa 2 ani, dar eu nu am mai fost de acord", a declarat pentru ZF Niculescu, fara a da numele companiei interesate de Turabo si nici suma oferita invocand clauze de confidentialitate. Negocierile cu un "concern international de pe piata cafelei si a cafenelelor" au inceput in iunie si au vizat initial preluarea integrala a lantului de cafenele. Compania interesata avea in plan preluarea brandului romanesc pentru a-l dezvolta in cobranding in Europa de Sud-Est.
Printre producatorii internationali de cafea care au intrat pe piata locala si cu diviziile de cafenele se numara Kraft Foods, cu unitati sub brandul Jacobs sau Nestle cu marca Nescafe. In luna martie a acestui an grupul Tchibo, care detine peste 1.200 de cafenele in Germania, Austria, Elvetia si Marea Britanie, a anuntat ca isi va concentra strategia de extindere pe retail in Europa de Est, inclusiv Romania, planul grupului german nefiind concretizat pana in prezent.
Lantul de 40 de cafenele Turabo estimeaza in acest an o cifra de afaceri de 15 mil. euro, iar proprietarul spune ca discutiile de vanzare s-au purtat doar in jurul retelei de cafenele, fara a lua in calcul centrele de evenimente, clubul Turabo Society Club si complexul din Tei. 
Proprietarul cafenelelor Turabo afirma ca va continua dezvoltarea retelei in urmatorii doi ani si va incerca din nou sa vanda afacerea in al treilea an, la o valoare mult mai mare, "daca rezistam si ajungem la 100 de cafenele".
Criza financiara a oprit sau chiar amanat o serie de deal-uri importante in ultimele luni, in special in sectorul imobiliar, dar si in constructii, in timp ce piata locala de fuziuni si achizitii a scazut cu 70% in trimestrul trei din acest an fata de aceeasi perioada din 2007, la mai putin de un miliard de euro.
La nivel mondial, valoarea fuziunilor si achizitiilor amanate in acest trimestru se apropie de cea a tranzactiilor realizate, respectiv 322 de miliarde de dolari fata de 362 de miliarde de dolari, potrivit Financial Times.
 
Cititi un interviu cu Tudor Niculescu in numarul de maine al ZF.