Autoliv opreste temporar productia la cele doua fabrici

Autor: Mediafax 16.12.2008

Producatorul suedez de sisteme de securitate auto Autoliv a oprit luni productia la uzina din Brasov, iar la cea din Lugoj va aplica astazi aceeasi masura, din cauza scaderii cererii, urmand ca activitatea sa fie reluata pe 5 ianuarie, potrivit directorului Autoliv Romania, Ionel Fierbinteanu. "La Lugoj producem pentru unii clienti importanti din partea carora avem cerere, dar vom sista productia miercuri, iar la Brasov am oprit azi (luni) activitatea, urmand sa o reluam pe 5 ianuarie. Ne ajustam programul in functie de cerere", a declarat directorul Autoliv Romania, Ionel Fierbinteanu. El a mai spus ca toti angajatii Autoliv din Romania au contracte de munca permanente si ca firma nu va apela la concedieri. "Deocamdata am inghetat angajarile. Alaturi de cei 2.500 de angajati pe care ii avem in prezent trebuia sa mai recrutam 300 de persoane, dar am renuntat la acest plan. Concedierile sunt ultima masura la care ne gandim deoarece am investit mult in oamenii nostri. Slaba calificare necesita pana la doi ani de pregatire suplimentara a fiecarui angajat si am alocat multi bani pentru asta", a explicat Fierbinteanu. Oficialul Autoliv a adaugat ca se asteapta la o inrautatire a crizei prin care trece sectorul auto. "Eu personal cred ca lovitura cea mai mare va veni in ianuarie, februarie, martie. Din pacate, este greu de estimat care vor fi efectele si cat va dura criza", a spus oficialul Autoliv. Compania a anuntat recent ca asteapta vanzari in scadere cu 30% la nivel de grup, in trimestrul al patrulea, ca urmare a scaderii productiei de autovehicule la nivel mondial. Autoliv a inceput activitatile din Romania in 1997. Prima uzina deschisa, amplasata in Brasov, produce, printre altele, centuri de siguranta, chingi pentru centuri de siguranta si sisteme pentru airbag-uri. La Lugoj sunt fabricate volane si airbag-uri cortina. Grupul mai detine, la Timisoara, un centru de inginerie. Cei mai importanti clienti ai Autoliv la nivel mondial sunt Ford (12%), Renault-Nissan (12%), General Motors (11%) si Volkswagen (10%).