Manuela Banu, Orkla: In criza financiara, compania depinde de modul de a reactiona al managerilor

Autor: Diana Tudor Stoica 31.12.2008

Manuela Banu, CEO al Orkla Foods Romania, unul dintre principalii producatori de produse alimentare de pe plan local, sustine ca businessul Orkla Foods Romania va fi afectat de criza financiara in functie de modul in care managerii vor sti sa reactioneze la efectele acesteia.

"Modul in care criza financiara ne va afecta anul viitor va depinde numai de noi si de modul in care vom reactiona. Cat de dificil va fi ramane de vazut. Oricum suntem avantajati deoarece facem parte din industria care va fi cea mai putin afectata de efectele crizei financiare. Oamenii vor renunta la investitii mari, dar vor fi nevoiti sa manance", spune Manuela Banu.

Orkla Foods Romania este prezenta pe plan local prin intermediul a doua companii, Productie Ardealul, care are centrul de productie in Covasna unde produce pateuri, conserve, gemuri, sosuri, mustar, ketchup, si Orkla Foods Romania, care inglobeaza capacitatile de productie din Iasi (aluaturi congelate), Bucuresti (margarina pentru consum) si Craiova (margarina industriala), asigurand in acelasi timp managementul grupului local.

Orkla Foods Romania, filiala locala a producatorului norvegian cu activitati in industria alimentara, a finalizat anul 2007 cu o cifra de afaceri cumulata de peste 30 de milioane de euro, potrivit informatiilor disponibile pe site-ul Ministerului Finantelor. Pentru anul acesta reprezentantii companiei estimeaza obtinerea unor rezultatele peste estimari, dupa ce in primele sapte luni ale acestui an compania a obtinut o crestere de peste 50% a vanzarilor pe segmentul de pateuri din carne, de peste 40% a vanzarilor de conserve de carne si de 19% a celor de mustar, fata de aceesi perioada a anului precedent.