Jolidon: Piata de lux nu resimte atat de puternic recesiunea

Autor: Laurentiu Cotu 26.01.2009

Producatorul de lenjerie intima Jolidon din Cluj-Napoca, controlat de omul de afaceri Gabriel Carlig, a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 30,7 mil. euro, in crestere cu 20% fata de anul precedent, insa reprezentantii companiei nu au facut nicio estimare privind bugetul pentru 2009.



"Semnalele care au venit de la Paris (unde compania a fost prezenta recent la un targ de profil - n. red.) ne confirma faptul ca, desi suntem si noi afectati de criza financiara internationala, domeniul nostru va continua sa creasca. Putem spune ca, in orice perioada, luxul nu resimte recesiunea prea puternic", a declarat pentru Olga Stanciu, director adjunct al Jolidon.

Grupul Jolidon detine 80 de magazine in Romania, 2 locatii in Budapesta, 33 de unitati in Italia, 13 boutique-uri in Franta, 10 magazine in sistem franciza si 3 magazine proprii la Cannes, Lille, Mulhouse.
"Si in 2009 Jolidon va continua politica de deschidere a unor magazine, atat in Romania, cat si la nivel international", a mai spus Olga Stanciu.
La inceputul anului 2007 Jolidon, una dintre putinele companii romanesti care s-au extins in strainatate, a cumparat pachetul majoritar al producatorului italian de lenjerie Emmeci.
In 2008 a doua achizitie pe piata italiana a vizat chiar principalul concurent local al Emmeci -Lilly, o companie cu o retea de distributie in peste 30 de tari si o productie anuala de peste sase milioane de articole de lenjerie. Inainte cu cateva saptamani de semnarea achizitiei distribuitorului si exportatorului italian, Jolidon a cumparat si pachetul majoritar de actiuni al fabricii Tricotaje Ineu, infiintata in anul 1990, formata in urma privatizarii fostei sectii Ineu din cadrul intreprinderii Tricoul Rosu din Arad.
Cele doua achizitii ale Jolidon au insemnat cresterea capacitatilor locale de productie cu 30% si completarea portofoliului cu inca trei branduri de lenjerie Lilly, Eclizia si Kelitha, plus cateva mii de clienti ai Lilly Italia. In ultimii cinci ani, grupul clujean si-a trecut in portofoliu patru companii.
Primul pe lista de achizitii a fost Argos, un producator clujean preluat in anul 2004.
Potrivit propriilor aprecieri dupa tranzactie, Jolidon si-a adjudecat peste 40% dintr-o piata a lenjeriei care trecuse de 100 de milioane de euro.
Doi ani mai tarziu, in contextul unei piete interne in scadere si al aprecierii leului fata de euro, care s-au resimtit in veniturile realizate din exporturile facute de Jolidon, Gabriel Cirlig, proprietarul Jolidon, a cumparat si firma de textile LCS Conf, adaugandu-si in portofoliu si marca Falla, sub care producea anterior fosta Flacara.
In 2007, prin cumpararea pachetului majoritar al producatorului de lenjerie Emmeci, au intrat sub umbrela grupului Jolidon doua branduri italiene: Infiore si Chiaro di Luna.
Intr-o piata dominata in continuare de marci straine francizate, Jolidon a fost una dintre putinele companii locale de fashion care a deschis retele proprii de magazine in strainatate.