Actionarii TinaR vor sa cedeze pana la 49% din actiuni

Autor: Cristina Stoian 16.02.2009

Omul de afaceri Rares Jianu care controleaza, impreuna cu Iulia Stoica, reteaua de imbracaminte TinaR, ia in considerare o posibila majorare de capital cu scopul de a accelera cresterea businessului, spunand ca se afla in discutii cu diferite fonduri de investitii pentru cedarea unei pachet de actiuni.

"Chiar daca sunt foarte atente la businessurile in care intra, sunt fonduri de investitii care au resurse, iar noi suntem pregatiti sa acceleram. Sunt mai multe variante pe care le luam in considerare, dar as ceda pana in 49% din actiuni. Astfel am putea deschide nu 10 magazine, cate ne-am propus, ci 30, pentru ca in momentul in care ai resurse poti sa dublezi cifra de afaceri de la an la an", a declarat Rares Jianu, directorul general si coproprietar al TinaR.
Actionarii TinaR nu se afla insa la prima incercare de a atrage un fond de investitii in companie. In 2007, conducerea TinaR a purtat discutii cu fondul olandez MEI pentru vanzarea unui pachet de 49% din actiunile companiei, dar tranzactia a esuat. Ulterior, sapte oameni de afaceri romani au preluat 24% din actiunile retailerului cu 900.000 de euro.
Anul trecut, doar trei din cele 10 magazine planificate au fost deschise, motivul amanarii fiind legat de semnalele negative venite din piata americana.
"Am zis sa asteptam sa se deschida mai multe centre comerciale si in tara si nu am mai intrat. Decizia a fost corecta, mai ales ca acum putem negocia chirii mai mici", crede Jianu, care recunoaste ca a discutat deja cu proprietarii mallurilor in care este prezent pentru reduceri ale chiriilor de 30%.
O alta strategie de diminuare a costurilor este semnarea unor contracte mai avantajoase cu furnizori din Bangladesh, India sau Vietnam, in conditiile in care in prezent produsele TinaR vin din China (40% din articole), Turcia (20%) si Romania (40%). TinaR, care a rulat in 2008 afaceri de 25 mil. lei (6,8 mil. euro), in crestere cu 40% fata de anul anterior, avanseaza pentru anul in curs un plan de 10 magazine in Bucuresti si in tara, o parte dintre acestea urmand sa fie acordate in franciza. Cu toate acestea, compania spune ca nivelul cifrei de afaceri nu-l va depasi pe cel de anul trecut.
"Intentionam sa legam costul chiriei de vanzari, asa cum se procedeaza in majoritatea tarilor din Europa. La noi pana acum a fost o piata usor speculativa si toata lumea a vrut sa puna chirie fixa pentru a-si acoperi investitia, indiferent daca mergea sau nu centrul comercial. Acum dezvoltatorii trebuie sa-si asume niste riscuri", spune directorul general al TinaR. Compania este dispusa sa aloce din surse proprii pana la un milion de euro, primele magazine care vor fi lansate fiind in centrul commercial Militari Shopping Center si Grand Arena. "Magazinele clasice, cu suprafete cuprinse intre 150 si 200 de metri patrati solicita investitii de 500 euro/mp, dar pentru magazinul din Militari, care urmeaza sa fie deschis la inceputul lui aprilie pe 1.000 de metri patrati, costurile sunt mai reduse", explica Jianu.
O varianta pe care actionarul TinaR o ia in calcul incepand din 2010 este diversificarea portofoliului prin aducerea in franciza a anumitor marci internationale sau prin preluarea unor branduri aduse la nivel local de alte companii mai mici care nu vor putea sustine businessul inceput.
"Am avut discutii pentru cateva branduri care se adreseaza clientilor cu venituri medii si superioare din Franta pentru a le aduce in sistem de franciza, dar deocamdata este la nivel de intentie, pentru ca 2009 este un an al reasezarii, nicidecum al expansiunii. Si pe piata locala probabil nu vor rezista multi, iar in 2010 se va face curatenie pe aceasta piata", spune Jianu. TinaR, care are 150 de angajati, concureaza pe piata locala cu House of Art, Forever18 sau New Yorker.