Hotelul Opera Plaza, afaceri de 3 mil. euro

Autor: Laurentiu Cotu 16.02.2009
Opera Plaza, singurul hotel de cinci stele din Cluj-Napoca, estimeaza ca va realiza in acest an o cifra de afaceri de 2,7 mil. euro, in scadere cu 10% fata de anul trecut, in conditiile in care si gradul mediu de ocupare bugetat se va reduce cu 6 procente, pana la 70%.
Anul trecut gradul mediu de ocupare al hotelului Opera Plaza a fost de 76%, reprezentand o crestere de aproximativ 15% fata de 2007, in timp ce rulajul s-a ridicat la 3 mil. euro.
"In ceea ce priveste trendul pe piata hoteliera clujeana, cred ca fiecare hotel va incerca sa-si consolideze pozitia actuala axandu-se in principal pe retentia si fidelizarea clientilor. Ne asteptam ca valoarea pietei hoteliere clujene sa inregistreze in acest an o scadere de peste 10% fata de anul 2008", a declarat Anca Popovici, sales & marketing manager al Opera Plaza. Gradul de ocupare al hotelului Opera Plaza in luna ianuarie a acestui an a fost de circa 55%, ceea ce reprezinta o usoara scadere fata de luna ianuarie a anului 2007.
Construit pe fostul amplasament al fabricii de dulciuri Feleacul, hotelul se adreseaza in principal oamenilor de afaceri. Hotelul Opera Plaza include 52 de camere si apartamente si a fost finalizat in iulie 2006, in urma unei investitii de 4,5 mil. euro. Opera Plaza a fost dezvoltat de proprietarii fabricii de dulciuri Feleacul, Octavian si Calin Buzoianu.
Valoarea pietei hoteliere clujene in 2008 a fost de aproximativ 30 mil. euro, iar in acest an se va reduce pana la aproximativ 27 mil. euro.