Opera Plaza: Gradul de ocupare a hotelului va fi de aproximativ 70%

Autor: Laurentiu Cotu 16.02.2009
Conducerea hotelului Opera Plaza, singurul hotel de cinci stele din Cluj-Napoca, estimeaza ca va realiza în acest an o cifra de afaceri de 2,7 mil. euro, ceea ce reprezinta o scadere a indicatorilor financiari cu 10% fata de anul trecut. In 2008, afacerile hotelului clujean au ajuns la valoarea de 3 mil. euro.
Oficialii Opera Plaza preconizeaza pentru acest an un grad mediu de ocupare a hotelului de aproximativ 70%, în scadere cu 6 procente fata de anul 2008. Anul trecut, gradul mediu de ocupare a hotelului Opera Plaza a fost de 76%, reprezentand o crestere de aproximativ 15% fata de anul 2007.
„În ceea ce priveste trendul pe piata hoteliera clujeana, cred ca fiecare hotel va încerca sa-si consolideze pozitia actuala, axandu-se în principal pe retentia si fidelizarea clientilor. Ne asteptam ca valoarea pietei hoteliere clujene sa înregistreze în acest an o scadere de peste 10% fata de anul 2008’’, a declarat pentru ZF Transilvania Anca Popovici, sales&marketing manager Opera Plaza.
Gradul de ocupare a hotelului Opera Plaza în luna ianuarie a acestui an a fost de aproximativ 55%, ceea ce reprezinta o usoara scadere fata de luna ianuarie a anului 2007. Conducerea hotelului clujean a declarat ca în acest an nu se vor realiza investitii majore în cadrul Opera Plaza si ca intentioneaza sa deruleze programe de formare profesionala a angajatilor, care constau în diferite cursuri de specializare.
In 2007, vanzarile hotelului s-au situat la 1,6 milioane de euro, 60% din cifra de afaceri raportata de oficialii Opera Plaza în 2007 fiind realizata pe segmentul de cazare, iar restul de 40% fiind obtinut din servicii.
Construit pe fostul amplasament al fabricii de dulciuri Feleacul, hotelul se adreseaza in principal oamenilor de afaceri. Hotelul Opera Plaza include 52 de camere si apartamente si a fost finalizat in iulie 2006, in urma unei investitii de 4,5 milioane de euro. Opera Plaza a fost dezvoltat de proprietarii fabricii de dulciuri Feleacul, Octavian si Calin Buzoianu.
Societatea care administreaza hotelul Opera Plaza se numeste Hold Invest si ii are ca actionari pe fratii Buzoianu. In 2007, compania a investit aproximativ 800.000 de euro in dezvoltarea hotelului, iar anul trecut s-au derulat investitii in extindere.
Proprietarii fabricii de dulciuri Feleacul, Octavian si Calin Buzoianu, au finalizat lucrarile la hotelul de cinci stele Opera Plaza in anul 2006. Investitia, care initial era estimata la 3 milioane de euro, a depasit in final suma de 4,5 milioane de euro.
Proprietarii hotelului de cinci stele din Cluj-Napoca estimeaza o perioada de amortizare a investitiei de aproximativ zece ani, finantarea pentru acest proiect fiind atat bancara, cat si din resurse generate de activitatea proprie. Fratii Buzoianu au achizitionat pachetul majoritar de actiuni al fabricii de dulciuri Feleacul in 2002, perioada in care compania era in pragul falimentului.
Hotelierii locali estimeaza ca în acest an piata va resimti o scadere cu valori cuprinse între 5% si 10% fata de anul 2008, din cauza crizei financiare globale. Valoarea pietei hoteliere clujene în 2008 a fost de aproximativ 30 mil. euro, iar în acest an se va reduce pana la aproximativ 27 mil. euro.
In comparatie, în Capitala piata hoteliera se confrunta cu o scadere fara precedent, iar potrivit hotelierilor din Bucuresti, aceasta îsi va reveni doar în aproximativ doi ani de zile. Ianuarie a fost cea mai slaba luna din ultimii zece ani, gradul de ocupare situandu-se sub 30%, iar scaderea fata de ianuarie anul trecut a fost de cel putin 10%.
Anul trecut, mai multe branduri importante, precum Continental sau Ramada, au anuntat ca intentioneaza sa dezvolte proiecte pe piata clujeana. De asemenea, dezvoltatorii Atrium Center Cluj, proiect care include un hotel de patru stele, sunt in discutii cu mai multi operatori hotelieri internationali, printre numele vehiculate pe piata fiind Hilton si Novotel.