Acer: Piata a ajuns sa se schimbe de la o zi la alta

Autor: Sabin Popescu 19.02.2009

Numarul de jucatori de pe piata locala de monitoare LCD se va reduce in perioada urmatoare, pe fondul crizei si al marjelor scazute.



Acer Romania, reprezentanta locala a grupului taiwanez Acer, al treilea producator mondial de PC-uri, avertizeaza ca piata locala de monitoare LCD se va transforma puternic anul acesta, pe masura ce mai multe companii ar putea iesi de pe acest segment in contextul economic dificil.
"Pe piata de LCD-uri vom vedea o consolidare puternica in perioada urmatoare. Businessul a devenit unul preponderent logistic, marjele de profit sunt extrem de mici, iar numai jucatorii ce au un business global au capacitatea sa concureze si eventual sa suporte pierderile ce pot aparea. Ceilalti vor iesi, pe masura ce jucatorii puternici le vor lua din cota; acesta este jocul", a declarat pentru ZF Bogdan Iftemie, directorul de vanzari al Acer Romania.
Principalii jucatori care vand monitoare LCD pe piata locala sunt reprezentantele sau subsidiarele multinationalelor Asus, BenQ, Dell, Fujitsu Siemens, Hewlett-Packard (HP), Lenovo, LG, NEC, Philips, Samsung si Sony, la care se adauga brandurile locale Myria (Altex) si Horizon (Asesoft).
Acer Romania tinteste o cota de 15% pe piata de monitoare si proiectoare, precum si o cota de 30% pe segmentul de laptopuri, principala linie de business a companiei.
Compania a avut la finele anului trecut o cota de 22% din piata de computere portabile, pastrandu-si prima pozitie in top, spune Iftemie, citand date ale companiei de cercetare International Data Corporation (IDC). Obiectivul initial al Acer era o cota de 20%.
Taiwanezii au vandut in Romania peste 100.000 de laptopuri in 2008, aproape dublu fata de nivelul de 53.000 de unitati consemnat in 2007. "O contributie semnificativa au avut-o netbookurile (laptopuri ultraportabile) Aspire One pe platforma Intel Atom, de la care avem asteptari foarte mari si in 2009", a precizat Iftemie.
Compania urmeaza sa lanseze luna aceasta un nou model, cu diagonala ecranului de 10 inchi (25,4 cm), fata de portabilele precedente, care au 8,9 inchi (22,6 cm).
Iftemie spune ca, desi vanzarile pe desktop-uri au un trend descrescator, contextul actual din piata ar putea determina compania sa dedice mai multe resurse acestui segment.
Reprezentantul Acer mai spune ca afacerile din Romania au fost afectate de criza financiara, luna decembrie aducand o scadere a volumelor. "Ne revizuim permanent obiectivele in linie cu evolutia pietei. Mediul este deosebit de dinamic in aceasta perioada, iar schimbarile apar de la o zi la alta", a adaugat Iftemie.
De asemenea, consumatorii incep sa se orienteze spre produse mai ieftine
"Din feedback-ul venit in special de la marii parteneri din retail, constatam o sensibilitate mai mare la pret si o orientare catre segmentul de produse entry-level, al caror pret nu depaseste 2.000 de lei (470 de euro)."
Oficialul Acer estimeaza ca anul trecut s-au vandut mai multe laptopuri decat desktopuri, segmentul consumer fiind clar orientat spre dispozitive portabile. El se asteapta la o migrare pronuntata in aceasta directie si a achizitiilor din zona IMM-urilor.