Walmark si-a restructurat afacerea

Autor: Ioana David 19.02.2009

Divizia locala a producatorul ceh de vitamine si suplimente nutritive Walmark mizeaza in acest an pe o crestere a cifrei de afaceri de 12-15%, comparativ cu nivelul de circa 63 mil. lei raportat in 2008.

Walmark marcheaza astfel o incetinire a ritmului de crestere de la 20% in 2008.
"Principalii factori care vor influenta cifra de afaceri din acest an sunt evolutia cotatiei euro/leu, mediul de distributie din Romania, nivelul consumului individual datorat crizei care incepe sa se resimta in Romania", a spus Catalin Vicol, directorul general al Walmark Romania.
El a precizat ca pentru atingerea acestor tinte, compania a demarat inca din 2008 o restructurare a businessului.
"Pentru a ne realiza obiectivele propuse in conditiile economice actuale, am inceput inca din 2008 o reorganizare a modului de business, pornind de la restructurarea unui numar de angajati. Pentru a obtine o eficienta sporita si a limita eventuale scurgeri de bani, am decis inchiderea unui departament auxiliar de sustinere a vanzarilor. Astfel, de la 73 de angajati, am ramas in prezent cu 63, iar in curand numarul acestora va scadea sub 60 de persoane", a explicat Vicol. 
Cele mai vandute produse Walmark din 2008 sunt ArtroStop (protectia articulatiilor), care a generat 20-23% din cifra de afaceri, GinkoPrim (pentru imbunatatirea circulatiei sangelui in membre) si Minimartieni.
Potrivit datelor furnizate de reprezentantii companiei, Walmark este liderul pietei locale de suplimente alimentare cu o cota de piata de 21,7% in 2008, in timp ce tinta pentru acest an este atingerea unei cote de piata de 25%.
"Daca in anii precedenti cheltuiam in medie circa 4 milioane de euro pentru publicitate, in 2009 vom investi cel mult 3,5 milioane de euro in acest segment. Motivatia este una simpla: traversam un an de criza si orice investitie comporta riscul de a nu putea fi recuperata", a mai spus seful Walmark Romania. El spune ca cele mai afectate companii de criza financiara sunt cele mici sau ultimii intrati pe aceasta piata.
Piata suplimentelor nutritive este estimata la 100 mil. euro, iar principalii concurenti ai Walmark sunt Ozone sau Europharm (GSK).