Asirom: Am pierdut 20% din clienti in campania RCA

Autor: Angela Placinta 24.02.2009

Scaderea numarului de clienti a fost cauzata de cresterea tarifelor la RCA cu 30-40%, pentru a face aceasta activitate mai profitabila.



Asirom, al treilea jucator din piata asigurarilor, a inregistrat in campania RCA (asigurari de raspundere civila auto obligatorie) recent incheiata o reducere cu 20% a numarului de clienti (60.000 de polite), din cauza majorarii tarifelor.

"Am pierdut multi clienti pentru ca am avut preturi mai mari cu 30-40% fata de campania precedenta, iar oamenii s-au dus la companiile cu preturi mai mici. In total, am vandut circa 240.000 de polite", a declarat Boris Schneider, directorul general al Asirom, companie detinuta de Vienna Insurance Group.
Campania RCA se desfasoara in perioada decembrie-ianuarie, cand mare parte din soferi isi reinnoiesc politele. Multi asiguratori se bazeaza pe aceste luni pentru a-si majora semnificativ afacerile si desfasoara ample campanii publicitare pentru a atrage cat mai multi clienti.
Asirom a incheiat campania RCA din acest an cu prime brute subscrise de 90-100 mil. lei (22-25 mil. euro). "Chiar daca am pierdut clienti, la nivelul primelor brute subscrise s-a inregistrat o crestere de cateva procente, deoarece a crescut prima medie. Cred ca in acest fel RCA va deveni o afacere profitabila. Pana acum pierderile din RCA nu au fost dramatice, dar am observat la timp tendinta de crestere", afirma Schneider. Seful Asirom are 45 de ani si este de origine austriaca. A preluat conducerea companiei in 2005, dupa ce a lucrat in cadrul Vienna Insurance Group.
Anul trecut Schneider si-a reinnoit contractul de management pentru inca trei ani.
Schneider spune ca, pe langa incercarea de a trece pe profit vanzarile de asigurari RCA, o alta cauza a cresterii preturilor este majorarea limitelor de despagubire. Fata de 2008, anul acesta limitele s-au dublat, ajungand la 300.000 de euro pentru daune materiale si 1,5 milioane de euro pentru vatamari corporale. In 2010 acestea vor ajunge la 500.000 de euro pentru daune materiale si 2,5 milioane de euro pentru vatamari corporale.
Asirom nu este singurul asigurator care a majorat tarifele la RCA, aproape toate companiile au scumpit politele fata de 2008. Schneider afirma ca Asirom a inregistrat anul trecut profit pe standardele de raportare ale grupului din care face parte, dar nu a precizat valoarea acestuia, urmand ca in perioada urmatoare Vienna Insurance sa publice date referitoare la companiile sale. In 2007 asiguratorul a inregistrat, potrivit standardelor locale, o pierdere de 9,5 milioane de euro.
Potrivit datelor publicate recent de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor, Asirom a incheiat anul trecut cu afaceri totale de 203,2 milioane de euro. Cresterea primelor brute subscrise totale a fost de circa 8%, in conditiile in care pe asigurari generale compania a crescut cu 11%, iar pe asigurari de viata a scazut cu 11%.
"In asigurari generale am crescut in principal pe auto, iar la asigurari de viata a avut loc o scadere deoarece nu am inceput sa vindem polite unit-linked (asigurari de viata legate de fonduri de investitii - n.r.), asa cum planificasem, si cred ca a fost o decizie buna." Anul acesta, sustine el, compania nu va avea nevoie de sprijin financiar de la actionar, dupa ce in 2008 a fost operata o majorare de capital de 50 mil. euro. Vienna Insurance este unul dintre cei mai mari asiguratori din regiune, pe piata locala controland Omniasig, BCR Asigurari, BCR Asigurari de Viata si Omniasig Life.