PRO TV a obtinut un profit operational de 112 milioane de dolari

Autor: Angela Placinta 25.02.2009

Compania PRO TV a raportat pentru 2008 cele mai bune rezultate financiare din istorie in ciuda unui trimestru patru dificil.



Compania PRO TV, care detine posturile de televiziune PRO TV, Acasa, PRO TV International, PRO Cinema, Sport.ro si MTV Romania, a inregistrat anul trecut un profit operational (EBITDA - profitul inainte de plata dobanzilor, taxelor si includerea amortizarilor si deprecierii) de 111,78 mil. dolari, in crestere cu 20% fata de 2007. Cifra de afaceri a companiei a urcat cu 27,5%, pana la 274,62 mil. dolari.
In trimestrul patru din 2008 compania a inregistrat o cifra de afaceri de 77,5 mil. dolari, in scadere cu 2,4% fata de aceeasi perioada din anul anterior. Profitul operational a fost de aproape 30 mil. dolari, fata de 35,9 mil. dolari in ultimul trimestru din 2007.
Rezultatele financiare au fost publicate ieri de Central European Media Enterprises, grupul american care detine 95% din compania PRO TV. Restul de 5% din actiuni este detinut de Adrian Sarbu, presedintele si directorul operational (Chief Operating Officer) al intregului grup CME. Sarbu este proprietarul grupului MediaPro, care detine printre alte active media si Ziarul Financiar.
CME mai detine posturi de televiziune in Cehia, Slovacia, Ucraina, Slovenia, Croatia si Bulgaria. Grupul a incheiat anul 2008 cu un profit operational de 345,68 mil. dolari, cresterea fata de anul anterior fiind de 6,9%. Cifra de afaceri a ajuns la 1.019,93 mil. dolari, cu 21,6% mai mare decat valoarea inregistrata in 2007.
In ultimul trimestru al anului trecut profitul operational al CME s-a redus cu 27,9% comparativ cu aceeasi perioada din 2007, pana la 93,59 mil. dolari. Afacerile grupului au fost de 291,5 mil. dolari, in scadere cu 3%.
"2008 a fost un an foarte bun pentru statiile noastre de baza, chiar daca trimestrul patru a fost dificil. Sunt multumit in special de performanta operatiunilor din Cehia si Romania, care au inregistrat cele mai bune rezultate din istoria lor. In Croatia am inregistrat cea mai mare crestere a audientei si a veniturilor. Intr-un mediu in care companiile din toata lumea se lupta sa ramana pe piata, noi ramanem lideri pe pietele pe care suntem prezenti", a declarat Adrian Sarbu.
Cehia si Romania aduc 64% din veniturile grupului CME (651,2 mil. dolari) si circa 93% din profitul operational (320,4 mil. dolari).
Adrian Sarbu afirma ca 2009 va fi un an plin de provocari din cauza conditiilor economice dificile. "Am luat masuri agresive pentru a reduce costurile operationale si cheltuielile de investitii si vom face tot ce va fi necesar pentru a ne majora veniturile si lichiditatea. Ne asteptam sa iesim din aceasta criza economica tot pe pozitia de lider si sa ne intoarcem la ratele de crestere de pana acum", a mai spus Sarbu.
Adrian Sarbu este fondatorul MediaPro si al PRO TV. El a preluat conducerea totala a CME in decembrie anul trecut, dupa ce a ocupat pozitia de director operational, pe care a pastrat-o. Aceasta este cea mai importanta functie executiva obtinuta de un roman intr-o companie internationala. Grupul CME a fost fondat de un om de afaceri american, Ronald Lauder, acum mai bine de 15 ani. El este in continuare principalul actionar al companiei, care este listata pe piata bursiera americana NASDAQ si la bursa din Praga.
Capitalizarea CME a coborat la 300 mil. dolari, din cauza scaderii dramatice a pietelor de actiuni din intreaga lume.
 
Postul Acasa pregateste prima telenovela romaneasca de epoca 
Canalul Acasa va realiza in acest an prima telenovela romaneasca de epoca, dupa succesul inregistrat cu telenovelele "Numai iubirea", "Inima de tigan" sau "Regina", care au adus canalul de televiziune pe locul doi in topul celor mai vizionate in prime time (orele 19.00-23.00). "In 2009, Promance, CME si Acasa au decis ca e un an in care vor investi dublu fata de anii precedenti, pentru ca ne pregatim sa facem primul mare produs de epoca realizat vreodata de o televiziune din Romania. Ne ducem cu aproximativ 100 de ani in urma in istoria Romaniei, va vom prezenta o poveste bazata pe un scenariu asa cum v-am obisnuit, 100% romanesc", a declarat la videochatul de pe www.acasatv.ro Ruxandra Ion (foto), managing director al companiei Promance, care va produce telenovela. Ruxandra Ion este unul dintre cei mai cunoscuti producatori TV din Romania. Ea a lansat in 1998 Acasa, primul post de nisa si primul dedicat femeilor si a produs telenovele de succes care acum se vand in strainatate. Telenovela "Inima de tigan" s-a vandut in Slovacia, Slovenia, Croatia, Ucraina, Bulgaria si Turcia, iar acum se poarta negocieri pentru Orientul Mijlociu, China, Africa de Nord si cateva teritorii americane. In Slovacia "Inima de tigan" a ajuns lider de piata. "Mai mult, a avut premiera in aceasta saptamana in Ucraina, unde audientele sunt peste asteptarile televiziunii 1+1. In celelalte tari telenovela este in proces de dublaj si nu a inceput inca", a adaugat Ruxandra Ion. Postul Acasa are o contributie semnificativa la rezultatele financiare ale companiei PRO TV, fiind pe locul doi dupa canalul PRO TV.