The Practice si-a majorat afacerile cu 66%, la peste 1,2 mil. euro

Autor: Adriana Rosoga 03.03.2009
Agentia de consultanta in relatii publice The Practice, parte a grupului Leo Burnett, a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de peste 1,2 mil. euro, cu 66% mai mult fata de anul precedent, in principal datorita cresterii portofoliului de clienti de la 17 companii in 2007 la 24 anul trecut. Gabriela Lungu, managing partner al The Practice, spune ca anul trecut piata de relatii publice a agentiilor specializate s-a ridicat la circa 30 mil. euro. "In 2009 ne asteptam la cel mult o stagnare a pietei, daca nu chiar la o scadere, datorita numarului mult redus de proiecte speciale cu bugete generoase. In 2009 cifrele de afaceri ale agentiilor de PR vor fi mult mai relevante pentru volumul real de activitati de PR pe care acestea le desfasoara, pana acum cifrele multor agentii fiind artificial "umflate" de costurile externe mari pentru activitati conexe PR-ului, gen organizari de evenimente", afirma Lungu. Anul trecut, agentia a contribuit la activitatile de PR a 24 de companii care au totalizat 33 de branduri din domenii precum: financiar, imobiliar, petrol, HR sau IT. The Practice a fost infiintata in noiembrie 2006, iar printre cei mai importanti clienti ai agentiei se numara Strauss Romania, Carpatcement Holding, Worldvision Romania si Plaza Centers. Principalii competitori ai The Practice sunt Premium PR, Rogalski Grigoriu, GMP PR, DC Communication, Ogilvy PR.