Bunge se gandeste din nou la productia de ulei sub marci private ale retailerilor

Autor: Diana Tudor Stoica 05.03.2009
Producatorul de uleiuri vegetale Bunge Romania, care detine potrivit propriilor informatii o cota de 40% din piata locala, va reincepe anul acesta productia de marci private pentru lanturile de hipermarketuri si supermarketuri pentru a creste vanzarile in volum, in conditiile in care piata de ulei vegetal este in scadere. "Preturile produselor private label sunt cele mai competitive si reprezinta o oportunitate pentru consumatori de a economisi bani in conditiile economice actuale. Reintrarea pe segmentul marcilor private ne va ajuta sa crestem vanzarile in volum", a declarat Michael Whitney (desen), directorul general al Bunge Romania, care nu a vrut sa dezvaluie numele retailerilor cu care poarta in prezent discutii. In 2008, filiala locala a producatorului american de ulei vegetal a decis sa opreasca productia marcilor private din cauza volatilitatii preturilor, care au crescut puternic in prima jumatate a anului si au scazut in cea de-a doua jumatate. "Anul trecut, toti producatorii de ulei vegetal au inregistrat o scadere a vanzarilor in volum. La nivel de piata vanzarile de ulei au fost cu aproximativ 10% mai mici in volum in 2008 decat anul precedent, iar pentru anul acesta estimez de asemenea o scadere intre 5 si 10% deoarece consumatorii se vor uita mai mult la pret", spune Michael Whitney. Potrivit studiilor MEMRB, ponderea marcilor private de ulei pentru gatit ajunsese in perioada septembrie-octombrie a anului trecut la 36% din vanzarile retelelor de magazine, dublu fata de ponderea pe care aceasta categorie o detinea in aceeasi perioada din anul 2007. "Investitiile de modernizare demarate anul trecut ar trebui sa fie finalizate in urmatoarele doua-trei luni, moment in care fabrica de la Buzau va asigura toate necesitatile noastre de imbuteliere", a afirmat directorul general al Bunge, care produce brandurile Floriol, Unisol, Ulvex si Raza Soarelui. Reprezentantii Bunge nu ofera insa informatii legate de capacitatea de productie a fabricii din Buzau sau de nivelul vanzarilor din Romania asigurat exclusiv de productia interna. In 2007, filiala locala a grupului Bunge a inregistrat o cifra de afaceri de 165,1 mil. euro si un profit net de 2,8 mil. euro.