Horatiu Florescu, cel mai tare broker pe birouri, a plecat din Colliers. El castiga peste 1 milion de euro pe an

Autor: Cristi Moga 05.03.2009

Horatiu Florescu (foto), vicepresedintele firmei de consultanta imobiliara Colliers International si cel mai puternic broker de inchiriere a spatiilor de birouri de pe piata, a parasit compania, in timp ce departamentul rezidential al firmei a fost inchi, cea mai mare parte a celor 26 de angajati fiind distribuiti la alte departamente. "Horatiu va pleca in vacanta, va lua o pauza, dupa care vom vedea ce decizie va lua. Eu ma voi implica de luni mai mult in piata de birouri, inclusiv in activitatea de inchiriere. Piata rezidentiala nu mai functiona de ceva timp si nu se mai incadra in strategia noastra pe termen mediu si lung, tinand cont ca vrem sa ne concentram pe afacerile corporate", a declarat Bogdan Georgescu, managing partner si actionar al Colliers. Florescu, 34 de ani, este unul dintre cei mai vechi consultanti de pe piata, avand un porrtofoliu de clienti care cuprinde dezvoltatorii Portland Trust, GTC sau ID Grup, dar si companii precum Oracle, HP sau Deloitte, unii dintre cei mai mari chiriasi ai cladirilor din centrl Capitalei. Potrivit informatiilor de pe piata, el va incepe in urmatoarea perioada o afacere , o alta varianta fiind preluarea conducerii unei alte firme de consultanta, care tatoneaza in prezent piata. Departamentul de birouri din cadrul Colliers, coordonat de Florescu, aducea aproximativ 30% din veniturile firmei, respectiv 6-7 miliaone de euro in ultimii ani, in timp ce, potrivit unor informatii din piata, veniturile lui s-au ridicat in 2007, cel mai bun an al pietei, la peste un milion de euro. Florescu a fost, de altfel, cel mai bun broker de birouri din intreaga retea Colliers in ultimii doi ani, firma de consultanta avand o prezenta in 61 de tari. Plecarea lui Florescu vine la doar cateva luni dupa ce si Monica Barbu, fostul sef al departamentului de retail din Colliers, a parasit firma, care a fost in ultimii ani liderul pietei de consultanta in ceea ce priveste veniturile, cu un rulaj de 17,6 milioane de euro in 2008 si o echipa de 80 de consultanti.