Turism de afaceri in Bucovina, rafting in muntii Apuseni si curse de masini in Capitala, oferta locala pentru straini

Autor: Mirabela Tiron 12.03.2009
Programe de turism de aventura in muntii Apuseni, oferte pentru turism de afaceri in Bucovina, curse de masini in Bucuresti si un nou brand pentru Brasov sunt numai cateva din elementele ofertei turistice a Romaniei prezentata la targul de turism de la Berlin, care se incheie duminica.
"Vrem sa promovam turismul de business in Bucovina, pe langa cel cultural, pentru a avea unitatile de cazare din zona ocupate pe o perioada mai lunga de timp. In ultimul an s-au dezvoltat pensiuni care ofera facilitati pentru organizarea de conferinte si mai sunt si unele hoteluri care pun la dispozitie sali de conferinte", a declarat Catalin Butnariu, vicepresedintele Asociatiei de Promovare a Bucovinei, care reuneste 70 de membri - pensiuni, hoteluri si agentii de turism.
El a adaugat ca nu poate oferi date exacte legate de numarul de turisti care au venit in aceasta zona, dar ca, dupa calculele sale, aproape 25% au reprezentat anul trecut turisti care au venit in scop de afaceri (pentru conferinte, seminarii). "Astfel, imbinarea turismului cultural cu cel de afaceri este solutia pentru a atrage mai multi turisti", a spus el.
El a mai adaugat ca includerea zonei Bucovina pe site-urile de rezervare de cazare, precum booking.com, reprezinta un mare avantaj, prin faptul ca vor exista potentiali clienti din Australia, SUA si alte tari. "Avem segmente de clienti noi, pentru care trebuie sa cream servicii de turism de business. Pregatim pentru anul acesta o strategie de dezvoltare a turismului de afaceri, vom introduce oferte in acest sens", a spus el.
Tot in cadrul targului de turism s-au promovat si zonele montane. "Oferim germanilor turism de aventura in muntii Apuseni, adica activitati precum rafting", a declarat Kata Mihut, directorul de program al Asociatiei Outdoor Apuseni, care are 23 de membri persoane fizice.
Unul dintre programele promovate este supravietuirea in natura, care costa 240 de euro, cu cazare asigurata pentru sapte zile, fara transport inclus. "Anul trecut am avut multe cereri pentru turismul activ, de aventura, pe care il oferim si dorim sa il promovam si in randul turistilor straini", a spus ea.
Destinatia Poiana Brasov a fost de asemenea prezentata vizitatorilor germani. "Am adus toate hotelurile si pensiunile pe care le reprezentam cu oferte de cazare in aceasta zona", a spus Simona Elem, reprezentat al Asociatiei de Turism Poiana Brasov, care cuprinde 48 de hoteluri, pensiuni si restaurante.
Orasul Brasov a adus in fata vizitatorilor targului brandul Be.Live IT pentru dezvoltarea caruia s-au investit 5.000 de euro. "In primul rand prezentam o atitudine a orasului prin Be.LiveIt. Initiativa va fi completata prin proiectele de dezvoltare a infrastructurii turistice incepute in judet. Printre acestea se numara refacerea zidurilor vechii cetati a Brasovului, dezvoltarea domeniului schiabil de la Rasnov, Predeal si Poiana Brasov, reabilitarea cetatilor istorice Fagaras, Rasnov si altele", a spus Ionut Gliga, director executiv al Brasov Tourism Board.
Bucurestiul a fost si el prezent la targ, reprezentat prin cursele de masini care se desfasoara in jurul Palatului Parlamentului.
"Am adus cursele FIA GT Championship si pe cele de Formula3 care se desfasoara in Capitala", a spus un reprezentat al companiei Bucharest Ring.
Anul trecut Romania a fost vizitata de aproape 522.000 de turisti germani, in crestere cu 10% fata de anul anterior, cea mai mare circulatie turistica din Germania spre tara noastra fiind in lunile iulie si august, cand s-au inregistrat pana la aproape 76.000 de turisti.
Totusi, in 2008 rata de crestere a fost mai mica fata de anul 2007, cand au venit mai multi turisti germani cu 38% fata de 2006, potrivit biroului de promovare turistica a Romaniei de la Berlin.
Circa 35 de agentii de turism, hoteluri, asociatii, companii aeriene si consilii judetene reprezinta Romania in perioada 11-15 martie la Bursa Internationala de Turism de la Berlin. Anul trecut s-au inregistrat in cadrul targului aproape 178.000 de vizitatori, din care 100.322 vizitatori specialisti in domeniu.