Compania de curierat UPS: Volumul coletelor exportate a crescut cu 15%

Autor: Mirabela Tiron 16.03.2009

Compania americana UPS, unul dintre cei mai mari jucatori mondiali de pe piata de curierat, care a intrat direct pe piata locala anul trecut prin achizitia Trans Courier Service, a inregistrat o crestere cu 15% a volumului de colete exportate din Romania in strainatate in 2008 fata de anul anterior.

Michael Mavropoulos, directorul regional pe zona Balcanica al companiei, a declarat ca nu poate da informatii legate de cifra de afaceri obtinuta anul trecut, insa a precizat ca "este multumit de activitatea din Romania".
Rezultatele din 2007 de pe site-ul Ministerului de Finante arata o cifra de afaceri de 5,5 milioane de euro pentru UPS Romania, la cursul aferent anului respectiv. Compania a operat pe piata romaneasca prin intermediul agentului autorizat Trans Courier Service pana in momentul preluarii acestei companii de la actionarii Romtrans.
Prin aceasta vanzare, Romtrans a renuntat total la partea de curierat, dupa ce in urma cu doi ani a desfiintat si divizia de profil din interiorul companiei, care a fost achizitionata de Cargus. Ulterior, Romtrans avea sa vanda si cel mai mare business al sau, cel din transport, catre o filiala a gigantului Deutsche Bahn.
"Achizitia companiei Trans Courier Service ne-a oferit control direct asupra retelei noastre de transport, dar si acces direct asupra bazei de clienti", a declarat el. Compania opereaza cu o flota de 86 de masini, din care 57 sunt controlate de subcontractori.
Mavropoulos a mai spus ca aceasta preluare le-a oferit flexibilitatea de care aveau nevoie pentru a investi in dezvoltarea infrastructurii (flota de masini), a tehnologiei dar si a angajatilor. "Chiar si in conditiile actuale de piata vom realiza investitiile strategice necesare, care ne vor asigura oportunitati pentru dezvoltarea companiei si pentru consolidarea solutiilor si serviciilor oferite", a spus el. Mavropoulos a precizat ca la inceputul anului compania a lansat serviciile de curierat rapid de tip UPS Express si Express Saver. "Nu s-a remarcat o crestere a cererii pentru serviciile standard, care sunt mai ieftine si nu sunt sensibile la timpul de livrare in aceasta perioada de criza, multi solicita servicii de curierat care ajung rapid la destinatie", a spus el.
Intrebat daca planuieste sa preia si alte firme de pe piata locala, Michael Mavropoulos a spus ca desi achizitiile si dezvoltarea organica au reprezentat modul prin care compania UPS si-a construit afacerile in Europa, deocamdata firma nu planuieste sa mai cumpere ceva in Romania, desi acest lucru ramane totusi o optiune.
Cifra de afaceri inregistrata de UPS la nivel mondial se ridica la 40,9 miliarde de euro (51,5 miliarde de dolari), mai mult cu 3,6% fata de 2007. Oficialii companiei nu au oferit estimari legate de valoarea vanzarilor din acest an.
Principalele companii de curierat de pe piata romaneasca sunt DHL, TNT, UPS pe livrari externe, in timp ce pe livrari interne sunt companii precum Fan Courier, Pegasus.