Paralela 45 se extinde in franciza pentru a-si reduce cheltuielile

Autor: Adriana Rosoga 16.03.2009
Omul de afaceri Alin Burcea, proprietarul Paralela 45, cea mai mare agentie de turism cu actionariat romanesc de pe piata locala, spune ca anul acesta strategia de extindere a retelei de agentii se va baza pe acordarea a pana la cinci francize pentru a reduce costurile si nu pe deschiderea de agentii proprii.
"Nu vom merge pe deschiderea de agentii proprii pentru ca inseamna cheltuieli suplimentare pentru noi si am ales varianta de a ne extinde in franciza. In acest an, ne concentram pe deschiderea a trei-cinci agentii in franciza si analizam in acest fel in speciale orasele in care nu avem sucursale", spune Alin Burcea.
Orasele pe care omul de afaceri le are in vedere pentru extindere sunt Craiova, Slatina, Turnu-Severin, Lugoj, Deva, Bistrita, Harghita, Covasna. Cheltuielile pentru deschiderea unei agentii sub franciza presupun plata unei taxe de intrare de 1.000 euro si a unor redevente lunare de circa 200-300 de euro. Paralela 45 are in prezent 12 agenti proprii, sapte sub franciza si alte sase in parteneriat.
Burcea considera ca in 2009 piata de turism din Romania nu va inregistra o scadere semnificativa, avand in vedere ca nu a ajuns la maturitate.
"Nu cred ca 2009 va fi un an atat de prost pe cat se estimeaza. Piata de turism in Romania inca nu a ajuns la maturitate, iar tendinta de crestere anul acesta este una naturala", spune omul de afaceri. El adauga ca tarifele pentru anumite destinatii considerate scumpe au scazut foarte mult. "Daca anul trecut vindeai un pachet cu 2.000 de euro, acum il poti da chiar cu 1.000 de euro. Este exemplul New Yorkului, unde opt zile pot costa 1.000 de euro cazare, transport si ghid", afirma Burcea. Spre deosebire de aceste oferte, tarifele in Turcia au crescut in acest an cu 10-12%, insa Burcea spune ca romanii sunt in continuare interesati de destinatii precum Antalya. "Pe aceasta destinatie avem de la inceputul anului circa 200 de inscrieri." Agentia asteapta o reducere a afacerilor anul acesta de peste 8%, la circa 45-48 mil. euro, dupa ce anul trecut a inregistrat vanzari de 52 mil. euro. Cei mai importanti competitori ai agentiei conduse de Burcea sunt Happy Tour si Eximtur.