Ministrul Udrea da startul licitatiei de 75 mil. euro pentru brandul de tara

Autori: Mirabela Tiron , Adriana Rosoga 20.03.2009

Ministerul Turismului va lansa luni anuntul de licitatie pentru brandul de tara, care ar putea fi realizat pana in luna septembrie.

"Speram ca in septembrie brandul sa fie gata si sa incepem sa-l promovam", a a declarat ieri ministrul de resort Elena Udrea la Targul de Turism al Romaniei.
Luna trecuta, Elena Udrea a declarat ca licitatia va fi internationala. Ea a mentionat la acea data ca proiectul este finantat din fonduri europene, iar executia si ulterior promovarea brandului vor costa circa 75 de milioane de euro. Conform ministrului de resort, anul acesta circa 80% din bugetul institutiei, care se ridica la 400 mil. lei, va fi directionat catre refacerea infra­structurii turistice.
"Din bugetul ministerului, care a fost considerat mai intai prea mic, apoi prea mare, o cota de 80% va fi alocata refacerii infrastructurii turistice, iar proiectele se vor derula prin intermediul autoritatilor publice locale. Speram ca de saptamana viitoare sa putem incepe sa finantam aceste investitii", a spus Udrea.
Primii bani alocati de la bugetul institutiei se vor duce catre investitii in trei porturi turistice in Delta Dunarii. Alte investitii vor fi realizate in plaja de la Sulina si intr-o statiune de schi in Muntii Parang, care, conform Elenei Udrea, va fi cea mai mare de acest gen din estul Europei.
Potrivit oficialului, prioritatea ministerului este turismul balnear. "Nu vom abandona niciun sector al turismului, insa prioritar pentru noi ramane turismul balnear, pentru ca in Romania se afla 37% din resursele de ape termale din Europa si trebuie sa exploatam acesta oportunitate", sustine Udrea.
Ea a mentionat ca pentru inceput, ministerul va investi in construirea si rea­bilitarea unor centre balneare din Harghita si Covasna. "Unele dintre investitii vor fi gata anul acesta, iar altele se vor finaliza in decurs de cativa ani. Realizarea statiunii de schi din Predeal, de exemplu, are ca termen de finalizare o perioada de trei ani", a precizat Udrea.
Pentru dezvoltarea produselor turistice si pro­movarea turismului local, Ministerul Turismului va aloca anual 13 milioane de euro, potrivit programului anual de marketing si promovare adoptat in ultima sedinta de guvern.
Circa 10 milioane de euro vor fi alocate pentru activitati de promovare a turismului romanesc, precum realizarea de studii de marketing, participarea la targuri si conferinte, activitati de promovare prin intermediul companiilor aeriene si in cataloage turistice, realizarea brandului national. Pe de alta parte, Ministerul Turis­mului va investi 3 milioane de euro pentru dezvoltarea de produse turistice inclusiv prin investitii in parteneriat public-privat la nivel de judet.
Ministrul promoveaza la targul de turism doua programe: "Lumina la malul marii" si "Paste in Bucovina", prin care incearca sa atraga turisti pe litoral si in Bucovina in perioada sarbatorilor pascale.
"Este pentru prima oara in ultimii ani cand litoralul romanesc va putea primi turisti in perioada sarbatorilor pascale. Vedeam in anii trecuti cum masini cu romani treceau granita in Bulgaria sa-si petreaca sarbatorile de Paste pe litoral, in timp ce litoralul nostru era pustiu", a spus ea.
Udrea a precizat ca "pana acum, litoralul romanesc nu a venit cu o oferta extrasezon competitiva din punctul de vedere al preturilor, in ceea ce priveste calitatea suntem inca la un nivel la care nu ar trebui sa ne fie rusine".
"Este timpul ca operatorii de turism sa treaca la politici de promovare moderne, iar inscrierile timpurii care au avut un ecou foarte bun, sunt binevenite. Sper ca hotelierii sa investeasca din castigurile pe care le vor avea din tichetele de vacanta pentru modernizare", a afirmat ministrul. Udrea spera sa se poata merge in vacanta de Paste cu tichete de vacanta.
Targul de Turism al Romaniei se desfasoara, in perioada 19-22 martie, la complexul expozitional Rom­expo din Bucuresti si reuneste circa 300 de expozanti din 14 state.
Societatile din turism nu se mai vand pe Bursa
Privatizarea societatilor de turism la care Ministerul Turismului are actiuni nu se va mai face prin Bursa, ci prin negociere directa sau in urma unor licitatii, a decis guvernul in ultima sedinta. "Avand in vedere criza financiara si economica internationala, pretul actiunilor la bursa a scazut astfel ca incercarea de vanzare a participatiilor statului prin oferta publica secundara nu ar fi avut efectul scontat", a declarat Elena Udrea, ministrul turismului. Ministerul Turismului detine actiuni, in numele statului, la 23 de societati comerciale, insa doar la sapte dintre ele se viza privatizarea prin Bursa. Potrivit Mediafax, cele sapte companii sunt Predeal, unde ministerul detine 90% din titluri, Litoral Constanta (82,27%), Mamaia (96,57%), Neptun-Olimp (52,22%), Athénée Palace (33,98%), Lido (42,87%) si Robinson (21,59%). Celelalte sunt fie societati comerciale in curs de dizolvare si lichidare, fie societati comerciale fara patrimoniu sau cu patrimoniu in curs de clarificare, ca urmare a retrocedarilor catre fostii proprietari. Acestora li se adauga societati comerciale la care statul a devenit actionar in urma majorarii capitalului social cu valoarea terenurilor pentru care au fost emise certificate de atestare a dreptului de proprietate dupa privatizare.
Ministrul turismului Elena Udrea a participat ieri la Targul de Turism al Romaniei care se desfasoara, in perioada 19-22 martie, la complexul expozitional Romexpo