Hervis a ajuns la 8 mil. € prin dublarea retelei de magazine

Autor: Cristina Stoian 23.03.2009
Retailerul austriac de articole sportive Hervis a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de opt milioane de euro si cu 130 de angajati, datorita extin­derii retelei de magazine cu trei uni­tati si cresterii consumului, po­trivit reprezentantilor companiei. Ini­tial, reprezentantii Hervis estimau in 2008 afaceri de 13 milioane de euro.
Pentru anul in curs, desi era pre­vi­zio­nata o evolutie double-digit, Hervis se fereste sa inainteze cifre, „din cauza insta­bilitatii economice pe plan na­tional si international". Cu toate acestea planul de 50 de magazine pana in 2014 ramane in picioare.
In prezent Hervis detine sase magazine in Romania, al saptelea urmand sa fie inaugurat la inceputul lui aprilie in centrul comercial Militari Shopping Center din Bucuresti.
„Vor fi peste 30.000 de produse de­dicate activitatilor zilnice si sporturilor indoor si outdoor pe o suprafata de peste 1.500 de metri patrati. Investitia totala se ridica la 2,5 mil. euro si include atat fondul de marfa, cat si cheltuielile administrative", a declarat Catalin Pozdarie, director general al Hervis Sport Romania. Plasat langa com­petitorul direct Decathlon, care vine cu primul magazin la nivel local, Hervis se va alatura si altor branduri cunos­cute ca Deichmann, Humanic sau C&A.
Retailerul austriac a intrat in Ro­mania in 2007 si a mizat pe pro­vincie, des­chizand magazine in Cluj, Targu-Mures, Sibiu si Oradea. La sfar­si­tul lui 2008 si-a facut intrarea in Bu­curesti ca ancora in centrul comercial Li­berty Center, situat in zona Trafic Greu. In momentul acela Pozdarie avansa un numar de patru-cinci unitati in 2009, dar amanarea unor proiecte l-a facut sa se uite mai atent la oportu­ni­ta­tile de deschidere. „Suntem in dis­cutii avan­sate cu trei centre co­mer­ciale, dar deo­cam­­data nu am semnat nimic. Totul de­pinde de dezvoltatori", a spus con­du­cerea companiei.   
Hervis Sport, membra a grupului Spar Austria, a incheiat 2008 cu o cifra de afaceri de aproape 410 mil. euro, in cres­­tere cu 8% fata de 2007, cand a ru­lat afaceri de peste 380 de milioane de euro la nivel international. Compania de­­tine 141 de magazine in Austria, Un­garia, Cehia, Slovenia, Croatia si Ro­ma­nia si aproximativ 2.500 de angajati.