Cautarile pe Google vor lua in calcul si criterii semantice, nu doar cuvinte-cheie

Autor: Mediafax 25.03.2009
Google si-a imbunatatit motorul de cautare, care va realiza asocieri semantice pentru a raspunde mai bine cererilor utilizatorilor, care nu sunt intotdeauna formulate cu acuratete, informeaza AFP. "Folosim o noua tehnologie care intelege mai bine asocierile de idei si conceptele legate de cautarile online", au explicat, pe blogul oficial al companiei, Ori Allon si Ken Wilder, responsabili ai echipei tehnice care se ocupa de imbunatatirea calitatii rezultatelor cautarilor online. Astfel, motorul de cautare Google va lua in considerare si intentiile internautilor, chiar daca ele nu sunt explicite. Cautarile care iau in calcul criteriile semantice merg dincolo de afisarea unor rezultate care contin cuvintele-cheie introduse de utilizatori in motorul de cautare si prezinta si rezultate care incearca sa expuna semnificatia frazelor sau cuvintelor-cheie puse in legatura unele cu altele. Motorul de cautare Google care va folosi campurile semnatice va functiona in 37 de limbi. Recent, oficialii Microsoft au declarat ca testeaza motorul de cautare Kumo.com, care functioneaza, de asemenea, folosind campuri semnatice. Astfel, Microsoft incearca sa realizeze un motor de cautare mai popular decat celalalt motor detinut de companie, Live Search, si sa se distanteze de Yahoo si mai ales de Google, impunandu-se ca lider pe piata motoarelor de cautare.