Strategie: Fabryo renunta la produse neperformante

Ziarul Financiar 25.03.2009
Producatorul de lacuri si vopsele Fabryo Corporation, detinut de fondul suedez de investitii Oresa Ventures, a renuntat anul trecut la 600 de articole adiacente sau neperformante din portofoliul companiei, care reprezentau circa 15% din cifra de afaceri, echivalentul a 6 mil. euro, urmand sa ramana doar cu lacuri si vopsele decorative, amorse, grunduri si epoxi.
Optimizarea portofoliului ar putea fi o strategie de pregatire a businessului Fabryo pentru un exit in urmatorii ani de catre fondul de investitii Oresa Ventures, in conditiile in care marii producatori mondiali precum Akzo Nobel (Olanda), SigmaKalon, parte a grupului american PPG sau BASF Coatings (Germania), care au tatonat piata locala, au dorit sa cumpere portofolii "curate" de produse. Oresa Ventures a devenit la sfarsitul anului trecut proprietarul unic al Fabryo, prin preluarea ultimei participatii de 15% detinute de Daniel Guzu, fondatorul companiei Guzu Chim, actuala Fabryo.
"Optimizarea portofoliului se face in orice business sanatos. Anul trecut au fost delistate aproximativ 600 de articole, toate produse adiacente sau neperformante, care nu faceau parte din core-businessul companiei. Incepem 2009 cu un portofoliu curat de lacuri si vopsele decorative, amorse, grunduri si epoxi, toate produse proprii, proiectate in laboratoarele noastre", a declarat Aliz Kosza, CEO al Fabryo.
Printre produsele la care va renunta Fabryo se numara marfuri (ustensile, unelte pentru vopsit), produsele Inolux si Emalchid (nu sunt categorii de viitor), produse auto (uleiuri auto, lichid de frana), reducerea numarului de culori la marca Ekonomic si unificarea ambalajelor (au existat un numar mare de gramaje diferite, ceea ce crestea complexitatea afacerii). Singurul sistem care va include si produsele altor companii este termosistemul, pe care Fabryo il distribuie ca solutie prin divizia B2B, care are o pondere foarte mica in cifra de afaceri.