Held Fashion vrea sa obtina 3,3 mil. euro din confectii

Ziarul Financiar 01.04.2009
Compania Held Fashion din Cluj-Napoca, producator de confectii in sistem lohn, estimeaza ca va realiza in acest an o cifra de afaceri de aproximativ 3,3 mil. euro, ceea ce reprezinta o crestere a indicatorilor financiari cu 10% fata de anul 2008. Anul trecut, vanzarile companiei clujene au ajuns la aproximativ 3 mil. euro, valoare similara cu cea realizata de compania clujeana in 2007.
„Pe fondul cresterii capacitatilor de productie si a numarului de angajati ai companiei noastre, mizam in acest an pe o cifra de afaceri in crestere fata de anul 2008. Piata din domeniul confectiilor este supusa in aceasta perioada unei presiuni deosebite in ceea ce priveste calitatea si costurile marfii livrate. Clientii finali sunt mult mai exigenti, iar producatorii trebuie sa se adapteze cerintelor acestora. Producatorii romani care nu au investit din timp in optimizarea si eficientizarea procesului de productie, respectiv in formarea si responsabilizarea personalului, vor avea dificultati majore in a face fata provocarilor pietei’’, a declarat pentru ZF Transilvania Honoria Chis, directorul administrativ al companiei Held Fashion. Ponderea exportului reprezenta in 2008 aproximativ 99% din totalul cifrei de afaceri al companiei.
Investitiile companiei clujene au fost orientate in ultimii doi ani spre domeniul resurselor umane in vederea instruirii si perfectionarii personalului, in achizitionarea de utilaje si automatizarea activitatilor in sectorul de productie.
„Anul 2009 reprezinta pentru compania noastra un an de extindere a capacitatii de productie prin angajarea de personal, dar fara investitii majore in echipamente. Daca anul trecut situatia existenta pe piata fortei de munca nu ne-a permis angajarea de personal suplimentar, schimbarea radicala din acest an ne pune in postura de a putea oferi beneficiarului nostru Frank Walder o capacitate marita de productie si servicii logistice si de control al calitatii extinse’’, spune directorul administrativ al companiei Held Fashion.
Incepand din anul 2006, firma clujeana desfasoara activitati de comercializare a produselor proprii si in Romania, prin intermediul magazinului Factory Store, deschis in Cluj-Napoca, firma fiind specializata in confectionarea de jachete, bluze, fuste si tricouri pentru femei.
„Compania noastra nu se ocupa direct de strategiile de marketing, acesta fiind un domeniu exclusiv al partenerului nostru german, firma Frank Walder, care deruleaza afaceri pe pietele europene. Criza financiara a dus la o responsabilizare a personalului nostru si la o mai buna intelegere a importantei unui loc de munca stabil, astfel ca putem spune ca la nivelul politicii de personal si al capacitatii de productie, efectele crizei sunt pozitive’’, spune Honoria Chis.
Articolele vestimentare sunt fabricate de compania clujeana sub marca Frank Walder. Reprezentantii Held Fashion sunt de parere ca domeniul confectiilor este unul deosebit de flexibil si necesita o permanenta adaptare la modificarile survenite pe piata.
Capacitatea de productie a compania Held Fashion in 2008 a fost de 430.000 de articole, iar pentru acest an conducerea firmei clujene estimeaza o majorare a capacitatilor de productie cu 10% fata de anul trecut, pe fondul cresterii complexitatii produselor prelucrate.
Compania Held Fashion S.R.L. a fost infiintata in anul 1999, avand capital integral olandez, fabrica fiind construita in mod special pentru a produce exclusiv confectii in sistem lohn. Unicul actionar al firmei este Held Fashion BV, numarul mediu de angajati in 2008 fiind de 320 de persoane.
Industria confectiilor, textilelor si a incaltamintei a fost in ultimii ani domeniul predilect pentru productia in lohn, fiindca in aceste sectoare de activitate nivelul de salarizare era scazut, iar retehnologizarea necesita investitii moderate din punctul de vedere al beneficiarului. Din pretul de vanzare al produsului finit, unei fabrici de lohn ii revenea anii trecuti aproximativ 10% din profit, iar salariatului aproximativ un procent. In momentul de fata, din cauza crizei financiare, o parte din companiile din domeniu au renuntat la productia in lohn in favoarea dezvoltarii unor produse proprii.