CULISE DE TEATRU / O banca se aliaza cu un teatru
Este vorba despre Raiffeisen Art Proiect, prin care Raiffeisen Bank isi propune sa sustina, sa promoveze si sa contribuie la dezvoltarea unor proiecte de valoare ale culturii romanesti. O consecinta a convingerii conducerii si angajatilor bancii ca implicarea in viata comunitatii este o datorie de onoare, proiectul s-a materializat recent intr-o serie de trei spectacole ale aceluiasi autor – actorul, scenaristul si dramaturgul Mimi Branescu -, puse in scena la Teatrul Act. Este vorba despre piesele Flori, Filme, Fete sau Baieti, regizata de Vlad Massaci, Dumnezeu de a doua zi, care il va avea ca regizor pe Claudiu Goga si Acasa la tata, care va fi pusa in scena de Alexandru Dabija. Mimi Branescu ii este deja cunoscut, ca actor, publicului cinefil, din filme precum Un cartus de Kent si un pachet de cafea, Moartea domnului Lazarescu, Hartia va fi albastra, Dupa ea, Intalniri incrucisate, dar mai ales pentru excelentul rol al lui Penescu din Boogie, pentru care a si fost recompensat recent cu premiul pentru Cel mai bun actor intr-un rol secundar la recenta editie a Premiilor Gopo. Despre talentul sau dramaturgic se spun deja lucruri bune in breasla, iar cea mai solida recomandare este girul acordat de Teatrul Act si de o personalitate de talia actorului Marcel Iures, care, pe 2 aprilie, a lansat, alaturi de Steven van Groningen, presedinte si CEO Raiffeisen Bank, acest proiect cultural care consta in montarea celor trei piese de teatru scrise de un dramaturg roman, regizate de romani si jucate de tineri actori romani. Daca prima dintre ele, Flori, Filme, Fete sau Baieti, care ii are in distributie pe Mirela Oprisor, Simona Cuciurianu, Sorin Poama si Andrei Mateiu a avut premiera duminica, pe 5 aprilie si deci poate fi vazuta deja pe scena din Calea Victoriei, celelalte doua piese vor ajunge si ele in curand la public, pentru ca amandoua au premiera programata pana in luna iunie a acestui an. Desi Mimi Branescu a vorbit cu modestie despre textele sale, spunand, de pilda, ca „Flori, Filme, Fete sau Baieti este un exercitiu destinat actorilor, o incercare mai mult sau mai putin reusita de-a povesti onest intamplari din realitatea imediata, dar care nu isi propune sa dezbata teme mari, universale", tocmai naturaletea sa si lipsa de emfaza, energiile pe care le-a stimulat si increderea unui regizor precum Vlad Massaci, care a declarat, la lansare: „Eu nu prea am montat autori romani pana acum, mi s-a si reprosat adeseori ca nu prea m-am ocupat de ei, dar acum am o certitudine ca Mimi Branescu scrie foarte bine si a fost o placere sa montez textul lui. O sa-l adaug pe Mimi in categoria autorilor mei preferati" reprezinta argumente limpezi ale calitatii spectacolului. Despre piesa Flori, Filme, Fete sau Baieti, prezentata de regizor ca „o piesa despre atatia dintre noi care confunda febra sexuala cu iubirea, o privire ironica asupra adolescentei perpetue in care traieste omul de azi, care isi impinge varsta maturizarii undeva spre pensie. O abordare comica a cliseizarii existentei noastre de zi cu zi", criticul de teatru Marina Constantinescu a adaugat, la lansare, „Daca Vlad Massaci mizeaza pe aceasta piesa inseamna ca e acolo o scriitura care intereseaza in Romania de astazi, in care nimic nu mai intereseaza pe nimeni".