Noua companii emitente intra in lupta tichetelor de vacanta, o piata de 50 mil. euro

Autor: Mirabela Tiron 14.04.2009

Peste 100.000 de angajati ar putea beneficia de tichete de vacanta anul acesta, potrivit Guvernului. Emitentii sunt mai optimisti si vad in jur de 225.000 de beneficiari din randul salariatilor.



"Vrem sa dezvoltam o retea de unitati turistice afiliate care sa cuprinda atat pensiuni si hoteluri, cat si agentii de turism, pe intreg teritoriul Romaniei. Avem deja peste 300 de unitati turistice afiliate in prezent si ne propunem ca pana la sfarsitul lunii iunie sa avem 2.500 de unitati afiliate", a spus Philippe Blecon, seful Accor Services, unul dintre primii emitenti care au realizat deja o majorare de capital de un milion de euro pentru a putea intra in "batalia" tichetelor de vacanta, o piata estimata la 50 mil. euro in acest an.

 
Deductibilitatea, atractia numarul 1
Companiile emitente de tichete de vacanta isi construiesc un portofoliu cu pensiuni, hoteluri si agentii de turism (unitati turistice). Dupa ce realizeaza parteneriate cu aceste unitati turistice merg la companiile clienti cu lista celor afiliati, scopul fiind atragerea cat mai multor clienti companii pentru emiterea unui volum cat mai mare de tichete de vacanta. Companiile clienti vor acorda tichetele de vacanta angajatorilor, care vor folosi aceste produse pentru achizitionarea de servicii turistice. Astfel, tichetele de vacanta ajung in pensiuni, hoteluri (unitati afiliate), care vor trimite tichetele de vacanta spre decontare la companiile emitente de tichete.
"Noi emitem tichetele de vacanta, companiile platesc contravaloarea lor, salariatii primesc aceste tichete pe care le folosesc in hoteluri sau pensiuni, iar in final aceste unitati turistice cu care am incheiat contracte vin la noi pentru decontarea tichetelor", a explicat Ana Maria Vicu, responsabil de marketing al companiei emitente de tichete de vacanta Cheque Dejeuner.
Sumele corespunzatoare tichetelor de vacanta acordate de catre angajator sunt deductibile la calculul impozitului pe profit si se deduc din baza impozabila in cazul microintreprinderilor care au optat pentru plata impozitului pe profit.
Valoarea unui tichet de vacanta, de la minim 10 lei la maxim 3.600 de lei
Valorile nominale ale tichetelor de vacanta emise pot fi de 10, 20, 30, 40 si 50 de lei, nivelul maxim al sumei care poate fi acordata unui salariat reprezentand contravaloarea a sase salarii minime brute garantate in plata, adica maxim 3.600 de lei.
Guvernul estimeaza ca anul acesta aproximativ 100.000 de angajati ar putea beneficia de tichete de vacanta, iar scutirile la impozite prevazute de lege ar putea diminua cu aproape 36 de milioane de lei incasarile la bugetul de stat.
Elena Pap, director general al Cheque Dejeuner, care a demarat deja campania de creare a unei retele de parteneri afiliati din domeniul turismului, spune ca vede in tichetele de vacanta un produs care va aduce beneficii pe mai multe planuri decat produsele existente, atingand in egala masura angajatorul, angajatul si economia prin dezvoltarea turismului romanesc.
"Vizam deservirea celor 500.000 de salariati clienti, dintre care cei mai multi si-au aratat interesul pentru achizitionarea acestor produse, dar si cucerirea de clienti noi, inclusiv din sectorul bugetar", a precizat ea.
 
Modelul francez
Compania care si-a majorat capitalul social inca de la sfarsitul anului trecut cu peste 1,8 milioane de euro si care detine o cota de piata de 20%, fiind al treilea emitent de tichete, potrivit propriilor aprecieri, a finalizat anul trecut cu o cifra de afaceri de 12 milioane de euro, cu 35% mai mult fata de anul anterior si estimeaza o crestere cu 20% a veniturilor anul acesta, potrivit reprezentantilor firmei.
Cel mai nou emitent de pe piata tichetelor valorice, Ascendi, si-a majorat de asemenea capitalul social cu un milion de euro pentru a intra in sistemul tichetelor de vacanta. "Estimam ca 30% din clientii salariati existenti pe tichetele de masa sa primeasca tichete de vacanta anul acesta. Adica unui numar de 25.500 de clienti salariati sa li se acorde aceste tichete de vacanta, scenariul optimist", a spus Stefan Constantinescu, director de marketing al companiei Ascendi. Emitentul are un numar de 700 de companii clienti si 85.000 de clienti salariati. "Volumul de emitere pentru tichetele de vacanta pentru Ascendi se va ridica la circa 25 de milioane de euro dupa estimarile noastre, daca luam in calcul un maxim de 3.600 de lei pe angajat", a spus Constantinescu.
In Europa, Franta este tara initiatoare a sistemului cecurilor de vacanta, care functioneaza din anul 1982. Dupa modelul francez, Ungaria a preluat acest sistem sub forma cecurilor de odihna, care au fost introduse in ianuarie 1998. In perioada 1998-2001 in Ungaria, acest sistem a contribuit la cresterea veniturilor din cazare cu aproximativ 25%, potrivit companiei Cheque Dejeuner.