Agentii imobiliari se inghesuie sa vanda cosmetice

Autor: Cristina Stoian 20.04.2009
Scaderea pietei imobiliare a determinat multi agenti de vanzari din acest sector sa caute de lucru in sistemele de vanzari multi-level, cum este de exemplu Oriflame, care isi vinde produsele doar "din om in om", printr-o retea de 2.500 de colaboratori.
"Au venit foarte multi oameni din real estate. Agentii care vindeau pana acum case si erau obisnuiti cu un anumit nivel de trai, dar care acum au datorii la banci, trebuie sa vanda si vin la noi sa incerce marea cu degetul", a declarat Monica Tatoiu, directoul general al Oriflame Romania.
Pe de alta parte, Tatoiu spune ca persoanele care in imobiliare aveau comisioane de pana la 5.000 de euro pe o tranzactie, acum ar trebui sa vanda 1.000 de rujuri pentru a ajunge la aceeasi suma, de aceea rata de rezistenta este foarte mica, chiar daca numarul celor interesati este mult mai mare decat media ultimilor patru ani.
"Nu oricine poate sa vanda. Cele mai de incredere persoane sunt cele casatorite, cu copii si credite la banci. Tinerii vin, stau o perioada, lasa debite si pleaca", apreciaza Tatoiu.
Printre dezvoltatorii imobiliari care au renuntat la angajati in ultimele sase luni se numara Copper Beech sau RomReal, insa si firme de consultanta imobiliara precum CBRE Eurisko sau Colliers au operat ajustari de personal in departamentele de vanzari. De cealalta parte, intr-o companie care activeaza in sectorul vanzarilor directe de cosmetice lucreaza mii de oameni, iar procesul de recrutare nu este nici pe de parte stopat.
Oriflame Romania, care are aproximativ 150 de angajati permanenti, opereaza prin 2.500 de PFA-uri (persoane fizice autorizate) la nivel national.
Oriflame, cu afaceri de 33,3 mil. euro in 2008, concureaza direct pe aceasta piata cu Avon, care are acelasi sistem de vanzare.