Seful Cel.ro: Vom vedea si alte achizitii de tipul Asesoft - eMag

Autor: Adrian Seceleanu 28.04.2009

Preluarea eMag, cel mai mare retailer de pe piata locala, de catre Asesoft, unul dintre furnizorii sai, nu este o surpriza in conditiile in care distribuitorii cauta metode de a-si pastra veniturile in conditiile unei scaderi cu 30-40 a vanzarilor de echipamente IT&C, spune Tiberiu Pop, directorul executiv al cel.ro, unul din primele trei magazine online din Romania.

"Era de asteptat ca un distribuitor (importator) sa intre in aceasta asociere, acestia fiind pusi anul acesta in fata unei cifre de afaceri reduse cu 30-40%. Online-ul este singura piata din IT unde nu cred ca se vor inregistra scaderi. Mai toti distribuitorii cu resurse au evaluat si optiunea de a se extinde in online printr-o achizitie. In curand cred ca vom vedea si alte achizitii similare celei dintre eMag si Asesoft", a spus pentru ZF Tiberiu Pop, directorul executiv al companiei Corsar Grup, care administreaza magazinul online Cel. ro.
Cel.ro a inregistrat o cifra de afaceri de aproximativ 10 mil. euro in 2008, sub obiectivul initial de 12 mil. euro, care a fost revizuit in scadere cu 3 mil. euro la finele anului trecut.
Pop crede ca tranzactia in care a fost implicat cel mai mare rival al sau va avea efecte asupra relatiei cu Corsar Grup cu Asesoft.
"Asesoft fiind un furnizor comun si important cu care lucram, nu ne asteptam la cele mai bune lucruri... Cu siguranta cifra noastra cu ei va avea de suferit. Din punctul de vedere al concurentei nu credem ca aceasta asociere va duce la intarirea pozitiei eMag in piata". El crede ca Asesoft va aduce eMag in primul rand bani, si mai putin expertiza pe partea de bussiness online.
Asesoft Distribution, unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata locala de distributie IT&C, a preluat 51% din actiunile eMag, cel mai mare retailer de pe piata locala online, valoarea tranzactiei depasind 10 mil. euro, conform unor surse de pe piata. eMag estima pe 2008 afaceri de 100 mil. euro.
In ceea ce priveste efectele pe piata ale tranzactiei eMag-Asesoft, Pop spune ca afacerea nu va impulsiona concurenta, dar, pe de alta parte, a blocat aparitia unei crize de incredere in retailul online.
"Nu credem foarte mult in integrarile pe verticala, ele nefiind foarte sanatoase pentru concurenta. E greu sa faci foarte multe lucruri competitiv. Probabil ca tranzactia este o veste buna, din punctul de vedere al problemelor pe care le evita, nu al beneficiilor pe care le poate aduce", crede seful Cel.ro.
Cel.ro are asteptari mai rezervate in ceea ce priveste evolutia afacerilor anul acesta, compania anticipand un avans de doar 10% al rulajului, la 11 mil. euro.
Potrivit datelor Ministerului Finantelor, Corsar Grup a raportat in 2007 un castig net de aproape 300.000 de euro, la o cifra de afaceri de 6,98 mil. euro.