Sommering mentine tinta de a castiga un contract extern

Autor: Catalin Lupoaie 29.04.2009
Sommering Install, una dintre cele mai mari companii de instalatii de pe piata, cu o cifra de afaceri anuala de 25 mil. euro, isi mentine tinta de extindere a businessului in strainatate anul acesta, in ciuda scaderii puternice a investitiilor din Dubai si a procedurilor complicate de patrundere in Kazahstan, principalele piete vizate de companie.
„Am incercat sa plec in Kazahstan pentru a castiga un contract acolo, insa formalitatile pentru viza au fost prea complicate si prea costisitoare si am amanat acest moment. Piata constructiilor s-a prabusit in Dubai, o alta piata pe care o tinteam anul acesta. Insa imi mentin tinta de a castiga cel putin un contract in strainatate anul acesta, fie chiar si unul de proiectare", a declarat Rudolf Sommer, directorul general si proprietarul Sommering Install.  O alta tara care ar putea fi tinta Sommering este si Bulgaria.
Afacerile companiei au stagnat in primul trimestru la nivelul de 4 mil. euro din aceeasi perioada de anul trecut, pe fondul reducerii numarului de proiecte imobiliare noi.
„Pentru anul acesta ne mentinem estimarea de stagnare la nivelul de 25 de milioane de euro a cifrei de afaceri, avand in vedere contractele pe care le avem in derulare si cele pe care le negociem", afirma Sommer. Compania se afla in prezent in negocieri pentru executarea lucrarilor de instalatii la Iulius Mall Iasi, un viitor hotel in Cluj si pentru proiectul de birouri Swan Office Park.
Compania a finalizat in urma cu o luna o investitie de trei milioane de euro in constructia unei baze de productie in Tunari (Ilfov), desfasurata pe o suprafata de 1.600 mp, care a permis cresterea de aproape 10 ori a productiei, pana la 500.000 mp de tubulatura rectangulara pe an.
In plus, Sommering a incheiat in aprilie o conventie cu reprezentantul pentru Europa a diviziei Aisin a grupului Toyota, prin care a devenit importator exclusiv si reprezentant pentru Romania pe segmentul de pompe de caldura cu gaz.
Compania va investi, in acest an, intre 100.000 si 500.000 de euro pentru promovarea acestui produs, estimand ca acesta va genera anul viitor pana la 10% din afacerile firmei..