Orange: Criza si reglementarile ne-au adus pe scadere

Autor: Adrian Seceleanu 30.04.2009
Veniturile Orange, numarul unu de pe piata locala de telefonie mobila, au scazut cu 14,1% in primul trimestru al acestui an, de la 307 la 264 mil. euro - prima scadere de la an la an a veniturilor din istoria operatorului.
Numarul de clienti a crescut usor fata de T1 2008, de la 10,09 milioane la 10,11 milioane utilizatori, insa a scazut cu 2,3% (237.000) fata de anul trecut. Aceasta este prima scadere a bazei de clienti a Orange, de la intrarea companiei pe piata, in iunie 1997.
Orange nu a mai raportat un asemenea nivel al veniturilor din T3 2006, cand compania inregistra venituri de 263 mil. euro la o baza de 7,5 milioane de clienti.
Oficialii Orange pun scaderea pe seama unui cumul de factori, printre care deprecierea leului, reglementarile si scaderea consumului, pe fondul crizei.
"Variatia veniturilor din primul trimestru, in scadere cu 14,1%, a fost determinata de evolutia negativa de 15,3% a cursului valutar, impactul reglementarii tarifelor, efectele combinate ale scaderii preturilor cu amanuntul si ajustarii consumului pe anumite segmente", a precizat pentru ZF Thierry Millet, CEO interimar al Orange Romania. "Daca am elimina numai impactul reglementarilor privind tarifele de interconectare si roaming, veniturile totale ale Orange in primul trimestru ar fi inregistrat o scadere pe baza comparativa de un singur digit, respectiv 9,4%".
Millet spune ca diferenta este explicata in parte de impactul mult mai puternic al crizei economice. "Desi primele semne ale crizei economice au inceput sa se resimta din trimestrul al patrulea al anului trecut, dimensiunea impactului a fost mai puternica in primul trimestru, asa cum s-a intamplat si in alte industrii si servicii".