Eximtur a revizuit in crestere estimarile pentru vanzarile din 2009

Autor: Laurentiu Cotu 04.05.2009

Conducerea agentiei de turism Eximtur si-a modificat previziunile pentru anul in curs, estimand o crestere cu 10% a vanzarilor. Eximtur a incheiat anul 2008 cu o cifra de afaceri de 40,5 mil. euro. Conform managementului companiei, principala sursa de crestere este reprezentata de vanzarile de bilete de avion.



Agentia de turism Eximtur, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata de profil, controlata de familia Morariu din Cluj, a vandut de la inceputul anului pachete turistice pentru sezonul de vara de peste 1,5 mil. euro (6,5 mil. lei). Cele mai cautate zone turistice pentru vacantele de vara sunt, potrivit reprezentantilor Eximtur, litoralul si statiunile balneoclimaterice - pentru intern, iar in strainatate - Bulgaria, Croatia, Spania, Italia, Grecia si Turcia.
„Eximtur este o agentie specializata pe turismul intern, astfel ca majoritatea clientilor nostri opteaza pentru litoralul romanesc, pe locul doi aflandu-se statiunile balneoclimaterice, urmate de cele montane si pensiunile agroturistice. Pentru turismul extern, una dintre cele mai ieftine destinatii este Bulgaria, iar cele mai scumpe pachete turistice vandute sunt pentru Dubai’’, a declarat pentru ZF Transilvania Lucia Morariu, director general Eximtur.
Compania Eximtur a realizat in primul trimestru din acest an o cifra de afaceri de aproximativ 4,9 mil. euro (20,57 mil. lei), in scadere fata de perioada similara de anul trecut, cand vanzarile agentiei de turism au ajuns la peste 6 mil. euro (aproximativ 21,34 mil. lei).
Agentia de turism Eximtur a incheiat anul 2008 cu o cifra de afaceri de 40,5 mil. euro, compania revizuindu-si deja in sens pozitiv previziunile pentru anul acesta, estimand o crestere cu 10% a vanzarilor pana la valoarea de peste 44,5 mil. euro, pe baza lansarii unui nou site in luna februarie a acestui an. La inceputul lui 2009, compania declara ca nu prevede cresteri ale cifrei de afaceri in acest an. Eximtur a incheiat anul 2007 cu o cifra de afaceri de 35 mil. euro
„Prin natura activitatii desfasurate de compania noastra, rezultatele din primele trei luni ale anului sunt, de regula, nerelevante. Pentru acest an, mizam pe o crestere a vanzarilor online. Recent, am lansat un site nou, toate produsele de turism intern fiind prezentate in site, precum si cea mai mare parte a produselor de turism extern. Avem un sistem de plata on-line, prin card, care pana acum are succes la achizitionarea biletelor de avion si ne dorim ca in urmatoarea perioada de timp acest sistem sa fie folosit si de catre cei care isi achizitioneaza pachete turistice’’, spune Lucia Morariu. Potrivit reprezentantilor companiei, cresterea cifrei de afaceri Eximtur in acest an va fi data in principal de cresterea vanzarilor online.
Conducerea companiei Eximtur spune ca destinatiile preferate de clientii agentiei pentru vacantele de Paste au fost statiunile balneoclimaterice Baile Felix, Sovata, Baile Herculane, Calimanesti-Caciulata, statiunile montane de pe Valea Prahovei, litoralul Marii Negre, iar in strainatate cele mai multe pachete turistice vandute au fost in Croatia, Austria, Ungaria, Egipt, Dubai, Republica Ceha, Franta, Turcia, Tunisia si Bulgaria. In total, pentru vacantele de Paste Eximtur a vandut pachete turistice de 251.315 lei.
Agentia Eximtur opereaza in momentul de fata prin 12 agentii proprii in orasele Arad, Baia Mare, Bucuresti, Cluj-Napoca, Oradea, Sibiu, Suceava si Timisoara. Cea mai mare parte a veniturilor au fost aduse anul trecut din vanzarea de bilete de avion (respectiv 45%), aproximativ 25% au fost obtinute din turismul intern si inca 25% din turismul extern, iar restul de 5% din alte servicii. Anul trecut, Eximtur a deschis trei noi agentii, doua dintre acestea fiind in orase in care compania era deja prezenta.
„Anul acesta nu vom mai deschide agentii proprii, am lansat un site cu toate facilitatile de plata prin care sa ne adresam unui segment diferit de public, in special oamenilor care dispun de mai putin timp liber’’, a spus directorul general Eximtur.
Potrivit reprezentantilor companiei, in vederea consolidarii pozitiei Eximtur pe piata, acestia intentioneaza marirea programului de lucru al agentiilor sau diversificarea ofertei de destinatii. Astfel, pentru anul acesta compania a inclus in oferte pachete de vacanta ce includ croaziere la preturi mai mici cu pana la 20% fata de anul trecut.
„In luna aprilie, o croaziera de sapte zile pe Mediterana, care include orasele Napoli, Palermo, Mallorca si Marsilia, se vindea cu 1.100 de euro de persoana, fata de 1.389 de euro anul trecut, a afirmat directorul general Eximtur.
Agentia de turism Eximtur a realizat in luna februarie a acestui an venituri de aproximativ 180.000 de euro din pachetele de vacanta pe litoralul romanesc si statiunile balneare vandute "la reduceri", valoare dubla fata de aceeasi perioada a anului trecut, insa cu o marja a profitului care a scazut la jumatate pe pachet.
„Cu toate ca clientii nostri sunt interesati in primul rand de vacantele cu preturi reduse, se inregistreaza in momentul de fata si o crestere a cererii pentru statiunile balneare, datorita reducerilor din cadrul programelor de inscrieri timpurii. In statiunile balneare s-au realizat investitii in dotarea hotelurilor conform normelor internationale, un exemplu in acest sens fiind Hotelul International din Felix sau hotelul Sovata’’, spune Lucia Morariu.
In total, agentiile de turism au vandut peste 12.000 de pachete turistice pe destinatiile din tara, in valoare de peste 2,8 milioane de euro, in programul national de inscrieri timpurii, prin care se ofera reduceri de pana la 30% din pretul standard, daca se rezerva vacanta in avans. Aproximativ 250 de unitati de cazare - hoteluri, vile, pensiuni turistice - s-au inscris in acest program prin care se ofera pachete de vacanta la reducere.
Agentia de turism Eximtur s-a lansat pe piata in anul 1993, iar potrivit informatiilor furnizate de companie, investitia initiala a fost de aproximativ 100.000 de lei vechi. Echipa Eximtur numara anul trecut 91 de persoane, agentia clujeana fiind al treilea operator de pe aceasta piata, dupa Happy Tour, controlata de fondul de investitii GED, si Paralela 45, detinuta de omul de afaceri Alin Burcea.