Austral nu concediaza desi vanzarile au scazut cu 19%

Autor: Adriana Rosoga 04.05.2009
Producatorul si distribuitorul de articole de papetarie si birotica Austral a inregistrat in primele trei luni ale anului o scadere cu 19% a cifrei de afaceri, de la 9,8 mil. lei in 2008 (circa 2,4 mil. euro) la 8 mil. lei (circa 1,8 mil. euro) in acest an.
"Chiar daca vanzarile au fost afectate de criza, in companie nu s-a luat nicio masura drastica de tipul concedierilor sau inchiderii de puncte de lucru. Dimpotriva, noi consideram aceasta criza drept o oportunitate de a castiga cota de piata acolo unde distribuitorii cu dificultati financiare nu-si vor putea sustine activitatea", afirma Emil Deliu, directorul general al Austral.
El estimeaza piata de papetarie la 250 mil. euro si spune ca "in 2009 nu mai poate fi vorba de o crestere, ci de o contractare a pietei, direct proportionala cu reducerile operate in bugetul administrativ al companiilor. Estimam ca in 2009 piata de papetarie va scadea cu circa 10-15%. Sunt companii care au adoptat masuri drastice de reducere a bugetului de papetarie cu 15-20%. Cu toate acestea, companiile mari au scazut cu un procent foarte mic aceste cheltuieli, pentru ca in final 0,2-0,3% din cifra de afaceri reprezinta o cota nesemnificativa".
Austral a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 38 mil. lei (circa 9 mil. euro) si are 180 de angajati.
Printre clientii companiei se numara Orange, Nestle, L'Oreal, Praktiker, Carrefour, Porsche Romania sau Phillip Morris.