Cohn: O afacere nu poate rezista cu un cost al creditului de 15%

Autor: Bogdan Alecu 07.05.2009
Statul trebuie sa adopte masuri fiscale cat mai clare pentru a nu induce in eroare jucatorii din economie si programul "Rabla" ar trebui extins atat la persoane juridice, camioane, cat si la leasing in ceea ce priveste modalitatea de finantare, sustin oamenii de afaceri din industria financiara si cea auto prezenti ieri la ZF Expert - Cum repornim economia. Reducerea ratei dobanzii de referinta a BNR la 5%, fata de 9,5% in prezent ar permite relansarea creditarii si implicit a economiei, in conditiile in care scaderea acesteia s-ar face din doi pasi, a spus Vladimir Cohn, om de afaceri implicat in industria hartiei si ambalajelor. El a subliniat ca birocratia afecteaza puternic dezvoltarea unei afaceri. Creditele acordate pentru achizitia de autoturisme sunt in prezent "la relanti", afirma Radu Ghetea, presedintele CEC Bank, cererea fiind sub cea pentru creditele imobiliare. Cresterea primei de casare la 2.500 de euro fata de 900 de euro in prezent ar permite multor clienti sa achizitioneze un automobil nou cu un pret sub 10.000 de euro, dupa modelul din Germania, au spus Alin Tapalaga si Tellu Striinu, doi manageri de top de pe piata auto. La sedinta ZF Expert au fost prezenti Radu Ghetea, presedintele CEC Bank, Alin Tapalaga, directorul general Porsche Inter Auto, Tellu Striinu, director Mazda BDT Cars, Claudiu Stanescu, director BCR Leasing, Dudy Perry, director Sixt New Kopel si Vladimir Cohn, om de afaceri implicat in industria hartiei si ambalajelor.