Italienii de la Gi Group: Companiile mici si mijlocii nu cunosc avantajele muncii temporare

Autor: Delia Oniga 10.05.2009
"Chiar daca in Romania serviciile de recrutare sunt deja dezvoltate, exista posibilitatea ca munca temporara sa fie dezvoltata si mai mult. Cred ca de fapt companiile, in special cele mici si mijlocii, nu stiu care este potentialul muncii temporare, nu isi dau seama ce oportunitati pot avea folosind o forta de munca flexibila, iar misiunea noastra este sa educam piata in acest sens", explica Stefano Colli-Lanzi, CEO al Gi Group, unul dintre cele mai mari grupuri italiene de recrutare, cu afaceri de 800 mil. euro in 2008.
CEO-ul Gi Group, care a intrat recent pe piata locala cumparand 52% din actiunile companiei de recrutare si consultanta Barnett McCall Recruitment (BMR), este de parere ca in cadrul pietelor emergente, lucrurile sunt mai clare, iar dezvoltarea va fi accelerata in urmatoarea perioada in ceea ce priveste munca temporara.
"Daca nu luam in considerare criza, cred ca totul se va intampla foarte repede si vom reusi sa educam piata", precizeaza Colli.
In opinia sa, intoarcerea in tara a romanilor care lucreaza in Italia, pe masura ce rata somajului creste ca o consecinta a crizei mondiale, ar putea fi o oportunitate pentru companie, in masura in care romanii trebuie ajutati sa se integreze din nou pe piata fortei de munca.
"Pentru noi este o potentiala oportunitate, avand in vedere ca scopul nostru este sa ajutam piata fortei de munca sa lucreze mai bine. Daca exista o rata mare a somajului, noi putem sa o reducem, spre exemplu, diminuand timpul in care plasam oamenii. O perioada clasica, de trei - patru luni, este prea mare pentru a face acest lucru", spune Colli. In cazul Gi Group, perioada medie de plasare a candidatilor este de aproximativ 56 de zile.
Pe piata din Italia, Gi Group plaseaza, mai ales in zona de nord a tarii, muncitori straini, in procent de 22-30%. Acestia vin din Egipt, Maroc, America Latina, dar si din Romania. In ceea ce-i priveste pe muncitorii romani, dar si pe cei bulgari, in opinia lui Colli, acestia au un avantaj pe piata datorita faptului ca detin competente in plus fata de restul imigrantilor. Spre exemplu, romanii sunt electricieni si sudori buni. De asemenea, multe dintre femeile romance din Italia lucreaza ca asistente medicale.
"Nu am avut niciodata probleme cu romanii, sunt buni muncitori, poti avea incredere in ei si au competente bune", afirma Colli. Cu toate acestea, el este de acord ca o parte dintre romani vin in Italia avand si alte scopuri decat cele de a munci, insa categoria aceasta reprezinta o minoritate.
Colli spune ca a ales sa se extinda in Romania, compania Barnett McCall Recruitment fiind a noua achizitie in strainatate, avand in vedere ca organizatia intentioneaza sa deschida inca 40 de filiale in intreaga lume in urmatoarea perioada de timp, pentru ca in tara noastra se afla cea mai mare piata a fortei de munca din regiune, dar si penru ca exista deja foarte multi investitori italieni pe plan local. Totodata, si cultura a fost un element important.
"Avem multe conexiuni italiene aici, multe companii fiind deja prezente, deci si clienti de-ai nostri activeaza deja in piata. In plus, Romania are o cultura mai 'usoara'. Este mai usor sa lucrezi aici decat in Vietnam sau Japonia, spre exemplu", conchide Colli.
BMR, cu afaceri estimate la 2,5 - 2,6 mil. euro in 2008, ar putea fi cumparata in intregime de Gi Group, unul dintre cele mai mari grupuri italiene de resurse umane, care a achizitionat deja 52% din actiunile BMR.
"Deocamdata am cumparat 52% din Barnett McCall, adica suntem majoritari, insa avem optiunea ca in patru ani sa cumparam si restul. Asadar, probabil ca in viitor compania va deveni 100% Gi Group", a mai spus Stefano Colli-Lanzi.